Jump to content
Annons

Köpa dator på nätet utomlands


Trance2007

Recommended Posts

Hallå !

Ska köpa ny dator i lösvikt så att säga (bygga själv)

Kom å tänka på att man borde ju rimligtvis kunna komma undan ex antal tusenlappar genom att

handla hos nån online butik uti Europa eller China eller nåt sånt ??

Nån som har nåt tips att ge på nån billig online shop utanför Sverige ??

Mvh Trance

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hallå !

Ska köpa ny dator i lösvikt så att säga (bygga själv)

Kom å tänka på att man borde ju rimligtvis kunna komma undan ex antal tusenlappar genom att

handla hos nån online butik uti Europa eller China eller nåt sånt ??

Nån som har nåt tips att ge på nån billig online shop utanför Sverige ??

Mvh Trance

Inte alls säkert att det e så mkt billigare utomlands då datormarknaden e under hård konkurans i Sverige..

Kollade i en Polsk datatidning och räknade snabbt om priserna till skr och,

visst var det billigare men inte så stor skillnad att inte lönt att köpa i Polen..

Många ggr skjuter man sej själv i foten om man bara stirrar på priset för,

närhet till snabb service och garatiåtagande kan betyda mer än bara billigt pris :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå !

Ska köpa ny dator i lösvikt så att säga (bygga själv)

Kom å tänka på att man borde ju rimligtvis kunna komma undan ex antal tusenlappar genom att

handla hos nån online butik uti Europa eller China eller nåt sånt ??

Nån som har nåt tips att ge på nån billig online shop utanför Sverige ??

Mvh Trance

Inte alls säkert att det e så mkt billigare utomlands då datormarknaden e under hård konkurans i Sverige..

Kollade i en Polsk datatidning och räknade snabbt om priserna till skr och,

visst var det billigare men inte så stor skillnad att inte lönt att köpa i Polen..

Många ggr skjuter man sej själv i foten om man bara stirrar på priset för,

närhet till snabb service och garatiåtagande kan betyda mer än bara billigt pris :rolleyes:

Ni har ju alla rätt i det ni skriver men det var inte riktigt det jag var utefter 🙂

Självklart vet jag att jag kan bygga en dator till ett hyffsat pris i sverige med alla

dess fördelar om nåt skulle gå snett eller en vara skulle vara defekt eller att jag måste nyttja garanti

på nånting av det som köps.

Sen vad gäller komplett så är faktiskt pc city billigare ...ville bara säga det.Om nu deras onlineshop kommer igång (är ny så vitt jag förstår)

Sen vore det trevligt om nån hade nåt sitetips ändå oavsett vad du tycker om att handla

utanför sveriges gränser ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Lessen att göra dig besviken, men.......

Jag har kollat på datorkomponenter i både Asien och USA, och den vinsten som finns

att få är marginell, kanske ett fåtal procent. Datorkomponenter är en vansinnigt konkurrens-

utsatt marknad, inga stora vinster finns att få.

Det enda som jag kan tänka lönar sig är att skaffa komponenter via Internet i USA med

leverans till address i USA (typ hotell) i samband med en USA-semester. Med dollarn som

den är kan man kanske tjäna en eller ett par tusenlappar på en PC, särskilt om man vill

ha en riktig "cutting-edge" maskin (e.g. dubbla QuadCore).

Kolla t.ex. newegg.com

- Q6600-processor $255=1600 SEK (i Sverige runt 2200 SEK)

- Asus 9600 GT $180=1120 SEK (i Sverige runt 1600 SEK)

Lycka till.

Hallå !

Ska köpa ny dator i lösvikt så att säga (bygga själv)

Kom å tänka på att man borde ju rimligtvis kunna komma undan ex antal tusenlappar genom att

handla hos nån online butik uti Europa eller China eller nåt sånt ??

Nån som har nåt tips att ge på nån billig online shop utanför Sverige ??

Mvh Trance

Inte alls säkert att det e så mkt billigare utomlands då datormarknaden e under hård konkurans i Sverige..

Kollade i en Polsk datatidning och räknade snabbt om priserna till skr och,

visst var det billigare men inte så stor skillnad att inte lönt att köpa i Polen..

Många ggr skjuter man sej själv i foten om man bara stirrar på priset för,

närhet till snabb service och garatiåtagande kan betyda mer än bara billigt pris :rolleyes:

Ni har ju alla rätt i det ni skriver men det var inte riktigt det jag var utefter 🙂

Självklart vet jag att jag kan bygga en dator till ett hyffsat pris i sverige med alla

dess fördelar om nåt skulle gå snett eller en vara skulle vara defekt eller att jag måste nyttja garanti

på nånting av det som köps.

Sen vad gäller komplett så är faktiskt pc city billigare ...ville bara säga det.Om nu deras onlineshop kommer igång (är ny så vitt jag förstår)

Sen vore det trevligt om nån hade nåt sitetips ändå oavsett vad du tycker om att handla

utanför sveriges gränser ? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...