Miss9 Postat 4 februari 2004 Postat 4 februari 2004 (redigerat) Har en liten frÄga... Har skaffat ny dator en p4 2.6 men nÀr jag spelar upp en lÄt i Cubase SX (obs endast tvÄ spÄr ett midi och ett audio) sÄ efter halva lÄten pÄ samma stÀlle varje gÄng sÄ gÄr processor mÀtaren i topp och allt börjar hacka. Vad kan det bro pÄ? SnÀlla kan nÄn mer kunnig Àn jag hjÀlpa mig! MvH Jocke Redigerat 4 februari 2004 av Miss9
Claes Holmerup Postat 5 februari 2004 Postat 5 februari 2004 Ăr det SX 1, sĂ„ kanske det beror pĂ„ att du inte har stĂ€ngt av HyperThreading... StĂ€ng av dual-CPU-funktionen i SX - eller om du hellre stĂ€nger av HT i BIOS - men det bĂ€sta Ă€r att uppgradera till SX 2, eftersom 2:an stödjer HT... đ
Miss9 Postat 5 februari 2004 TrĂ„dstartare Postat 5 februari 2004 Ăr det SX 1, sĂ„ kanske det beror pĂ„ att du inte har stĂ€ngt av HyperThreading...StĂ€ng av dual-CPU-funktionen i SX - eller om du hellre stĂ€nger av HT i BIOS - men det bĂ€sta Ă€r att uppgradera till SX 2, eftersom 2:an stödjer HT... đ Jo jag borde uppdatera jag vet....men hur stĂ€nger jag av dual-CPU-funktionen? har precis gĂ„tt över till SX och hittar ingenting! hade gammla cubase förut men ingenting ser ju lika dant ut i SX sĂ„ kĂ€nner mig som en nybörjare igen....
dbd Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 Antagligen har du testat detta, men jag skriver det i alla fall đČ Ăka sample-buffern för ditt ljudkort, sĂ„ fĂ„r du lĂ€gre belastning pĂ„ CPUn. Detta höjer dock samtidigt latencyn, men det brukar gĂ„ att hitta en bra kompromiss.
Miss9 Postat 6 februari 2004 TrĂ„dstartare Postat 6 februari 2004 Antagligen har du testat detta, men jag skriver det i alla fall đ Ăka sample-buffern för ditt ljudkort, sĂ„ fĂ„r du lĂ€gre belastning pĂ„ CPUn. Detta höjer dock samtidigt latencyn, men det brukar gĂ„ att hitta en bra kompromiss. Jo tĂ€nkte pĂ„ det men det borde ju inte spela nĂ„gon roll lnĂ€r det bara Ă€r tvĂ„ kanaler pĂ„ min förra dator som va mycket slöare Ă€n den jag har nu kunde jag i alla fall spela upp sex spĂ„r med effekter utan att processorn gick i topp. det konstiga Ă€r att det hĂ€nder helt plötsligt pĂ„ samma stĂ€lle varje gĂ„ng. Men tack i alla fall alla tips Ă€r bra. Jocke
Claes Holmerup Postat 6 februari 2004 Postat 6 februari 2004 Ăr det SX 1, sĂ„ kanske det beror pĂ„ att du inte har stĂ€ngt av HyperThreading...StĂ€ng av dual-CPU-funktionen i SX - eller om du hellre stĂ€nger av HT i BIOS - men det bĂ€sta Ă€r att uppgradera till SX 2, eftersom 2:an stödjer HT... đ Jo jag borde uppdatera jag vet....men hur stĂ€nger jag av dual-CPU-funktionen? har precis gĂ„tt över till SX och hittar ingenting! hade gammla cubase förut men ingenting ser ju lika dant ut i SX sĂ„ kĂ€nner mig som en nybörjare igen.... Om du inte har hittat det Ă€nnu, sĂ„ stĂ€nger du av multi-CPU funktionen i Devices/Device Setup/VST Multitrack/Expert. Den Ă€r aktiverad som default, sĂ„ ta bort bocken framför Multi Processing - sĂ„ försöker SX inte anvĂ€nda MultiThreading lĂ€ngre.
Miss9 Postat 7 februari 2004 TrÄdstartare Postat 7 februari 2004 Claes du Àr bÀst!!! tackar sÄ jÀtte mycket! Nu funkar allt som det ska igen! Tack igen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.