Jump to content
Annons

Enhetsbokstav extern HD ändras


Jehlbo

Recommended Posts

Hjälp!

Enhetsbokstaven för min externa hd ändras då jag använder en USB HD till min laptop. Laptopen används både som musikdator och på jobb med olika usb produkter inkopplade vd olika tidpunkter. Problemet med att hd'n byter namn är att samplingsbiblioteken ligger fel för program som Battery, Virtal piano, Atmosphere mm.

Någon som vet hur man manuellt döper om en hårddisk?

(Det är möjligt att denna fråga tagits upp i en annan tråd tidigare men jag kan inte hitta något om detta)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej och välkommen!

Gå in i datorhanteringar.

Start/Inställningar/kontrollpanelen/ Välj Administrationsverktyg och Datorhantering.

Klicka på Datorhantering. Där ser du dina diskar. Högerklicka på den du vill ändra och "Ändra enhetsbeteckning och sökvägar"

Evigt tacksam 😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Har gjort såna här inställningar hudratals gånger, känns det, och tänkte dela med mig av mina erfarenheter.

Om du flyttar mellan två datorer, som du uppenbarligen gör, bestäm då VILKEN enhetsbeteckning disken ska ha

(t.ex. nåt lite längre fram i alfabetet) och gör den ändringen med disken ikopplad på båda datorerna.

Observera att detta måste göras innan du försöker ladda projekt från disken eller att jobba mot den över huvud taget.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...