Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Jag hade tänkt att utnyttja min relativ stora gaderob med snetak för sånginspelning. Det är en del kläder och annat skit i den som dämpar mycket, men jag hade tänkt att rensa ut lite grann och undrar om man kan sätta upp lite dämpning där inne bestående av olika madrasser med olik storlek. Kan det fungera bra som dämpning mot olika frekvenser?

Länk på gaderoben (skiss): http://www.stickam.com/media/pictures/178220623.html

(Både liggande och från sidan. Det gråa ska föreställa mickens placering.)

🙂

Redigerat av Vakumpaketeradanka
Annons
Postat
Jag hade tänkt att utnyttja min relativ stora gaderob med snetak för sånginspelning. Det är en del kläder och annat skit i den som dämpar mycket, men jag hade tänkt att rensa ut lite grann och undrar om man kan sätta upp lite dämpning där inne bestående av olika madrasser med olik storlek. Kan det fungera bra som dämpning mot olika frekvenser?

😉

Lite lite svar, men redan 20 visning?!!

drloop (oregistrerad)
Postat

Varför rensa ut om det dämpar bra redan idag?

Postat

😉

Lite lite svar, men redan 20 visning?!!

jag har ibland trådar med 70-80 visningar utan svar. Många svar hittas redan i forumet där det redan tagits upp sånggarderober, dämpning, billiga dämpmatrial m.m. Dock förstår jag att man vill ha en svar för just sitt egna rum, men mitt tips är ändå att läsa dig till svaren i tidigare trådar om liknande ämnen. (jag har för övrigt också en sån här tråd, och säger inte det är nått fel med det, bara att det antagligen inte blir jättemånga svar då detta har diskuterats väldigt mycket redan i studiobygge-avdelningen.)

Bara mitt tips 😉 (som jag själv borde lyssna mer på ibland haha)

snoopYDoggY (oregistrerad)
Postat

Jag har gjort exakt som du tänker göra. Om du kollar tråden jag gjort här så kommer du ser hur jag dämpat osvosvo. Nya bilder saknas dock då min kamera är borta :/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.