Jump to content
Annons

Hur lägger man till en annan artists låt eller video på MySpace på sin egen sida?


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

musik (oregistrerad)

Hej!

Håller på att skapa en hemsida på MySpace nu också - förutom mastringen av debut-cd:n.

Uppstod en tanke då; Jag har sett att många artister och band har som funktion att man kan lägga in deras låt/ar eller video/s på sin egen sida om man vill.

Hur går det till?

Är det bara att klicka på Add i spellistan (för en låt)?

Var hamnar i så fall deras låt, blandas den in i min egen StandAlonePlayer?

Kostar det nåt?

Är det nån skillnad för videos?

Var hamnar de på sidan?

Om någon annan vill ha min låt och/eller video på SIN sida, får jag en förfrågan om det först?

Är det rätt lätt att byta låt och/eller videos från andra artister, typ varje vecka?

🙂

:musik

Redigerat av musik
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
musik (oregistrerad)

Mmm

men om det gäller en låt som ett band har på sin MySpace-sida, i sin StandAlonePlayer och det står Add till höger om låten (förutom Dowload etc... alltså). Om man klickar där, så antar jag att den hamnar på ens egen MySpace-sida.

Kostar det nåt att ha den där?

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hmm

undrar just varför inte fler gör det då! Typ... ingen...

Det skulle i så fall vara bra om man kunde ha två spelare, StandAlonePlayer som de kallas, på sin egen sida - en för egna låtarna och en för andra artisters låtar som man inspireras av eller vill pusha lite extra för. Blandar man dessa varianter i samma spelare annars?!

🙁😠🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Sådärja!!! Nu har jag testat!

Det gick åt helvete.

Det stod "Du kan inte lägga till andra artisters sånger till din profil som band. Men du kan lägga till dina egna sånger på din egen sida."

Man kan bara göra det om man har ett "privat" konto hos MySpace alltså.

😠

Link to comment
Dela på andra sajter

Det stod "Du kan inte lägga till andra artisters sånger till din profil som band. Men du kan lägga till dina egna sånger på din egen sida."

Man kan bara göra det om man har ett "privat" konto hos MySpace alltså.

😛

Japp, det är bara privata profiler som kan adda andras låtar. Och då hamnar den (enbart en låt i taget) i en liten spelare under profilbilden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...