schopin Postat 15 februari 2008 Postat 15 februari 2008 Hej alla glada! Är det någon som har koll på hur man mappar saker i Logic? Jag har precis skaffat en Remote SL 37 och det flyter på bra med automap, men jag har ingen koll på hur jag själv editerar kontrollerna. Jag skulle även vilja koppla in pedaler och styra saker. Är det möjligt att t.ex. styra start/stop med en sustainpedal? Att den startar och stoppar när man trycker på den varannan gång? Eller behövs en annan pedal för det? Det känns ju som att det skulle behövas lite programmering för såna saker. Jag skulle även vilja kunna hoppa till nästa marker i timelinen med hjälp av pedaltryck. Är såna här saker över huvud taget möjligt i logic? Är det environment man ska pula i? Tackar för tips!
schopin Postat 18 februari 2008 Trådstartare Postat 18 februari 2008 Finns det någon tabell någonstans med alla map-kontrollkoder? 🥰
schopin Postat 20 februari 2008 Trådstartare Postat 20 februari 2008 Ingen? Någon som vet "midinumrena" för sustain- och expressionpedaler då?
Implasticyde Postat 20 februari 2008 Postat 20 februari 2008 Ingen? Någon som vet "midinumrena" för sustain- och expressionpedaler då? Står inte MIDI-numer i manualen? 😊
schopin Postat 21 februari 2008 Trådstartare Postat 21 februari 2008 Har inte hittat midi-nummer i manualen, men jag lärde mig hur learnfunktionen fungerar ☺️ Det var ganska lätt. Har inte riktigt fått kläm på hur man styr en XY-pad än men det kommer. En fråga bara. Jag har lyckats mappa en sustainpedal så att den sätter på play när man trampar en gång, men går det att göra så att den stoppar när man trampar nästa gång? Som en switch, alltså varannan gång play varannan stop? Borde visserligen kunna få in paus-kontrollen för pedalen då kom jag precis i denna stund på 😛 Jag lyckades även mappa next marker till sustainen. Grymt! Ska kolla in andra pedaler också. Borde finnas en av/på-pedal med två fasta lägen så att man inte behöver hålla in en sustain. En "volym"-pedal med gradvisa lägen borde också kunna fungera.
PeterWidell Postat 12 mars 2008 Postat 12 mars 2008 Du får gärna skriva och förklara hur du gjorde, jag har själv inte ens försökt men jag har tänkt länge att jag skall sätta mig och assigna några kontroller från min Legacy Collection MS20'a. Hade vart toppen!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.