Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har börjat planera för den nya datorn som ska köpas in dom närmaste månaderna och då har jag fastnat lite på grafikkortsvalet, är inte lika inne och uppdaterad på dator komponenter som jag varit tidigare så jag vill ha tips på grafikkort eller lösningar för att köra 2xLCD skärm (1x Edit fönster och 1xMix fönster i protools) och 1xHD-TV (LCD) samtidigt. LCD:na ska köras digitalt via DVI (ingen D-sub eller VGA) och jag vill helst inte köra HD-TV:n via S-VHS.

Finns det överhuvudtaget några alternativ för detta som inte kostar +2000kr?

Edit:

Vill gärna ha möjligheten att köra endast video till HD-TV:n så att den inte får nån signal när man inte har quicktime, WMP, VLC, eller liknande igång. Denna funktion hade jag iaf tidigare på ett nvidia kort.

Redigerat av xzenom
Annons
Postat

Köp det blligaste moderkortet med crossfire så borde du kunna köra med två grafikkort varav ett har två dvi och ett bara behöver 1.

Postat
Köp det blligaste moderkortet med crossfire så borde du kunna köra med två grafikkort varav ett har två dvi och ett bara behöver 1.

Justf*n, tänkte inte ens på SLI moderkort med dubbla grafikkort, men hur lämpat är det egentligen för ljudapplikationer? Nån som testat? då måste man väl köpa två 128mb kort för att inte inkräkta allt för mycket på totala minnesanvändningen och såna kort finns väl knappt någe mer. Och billigaste moderkorten kommer jag aldrig köpa =)

Postat

Bara en tanke, är det inte bättre med en stor skärm än två mindre till ett grafikkort istället för att köpa två skärmar och två grafikkort? ⚠️

Postat (redigerat)
Bara en tanke, är det inte bättre med en stor skärm än två mindre till ett grafikkort istället för att köpa två skärmar och två grafikkort? ⚠️

Smidigare upplägg, då den till sommaren tilltänka 42" LCD Full-HDtv:n kommer att få köra film från datorn och från DVD/Blu-ray spelaren så kommer den ju att vara placerad på annat ställe än framför datorn, men vill kunna köra film på den vid ljudläggning av film samt ha 2 monitorer för Edit och Mix fönstret i ProTools. Blir så bängligt att ha alla 3 fönster på samma om än stora skärm (du får ju inte plats med SÅ mycket mer utan det blir ju mest större på en 42" fast du kör 1920x1080), samt att sitta 4m från LCD tv:n och mixa och använda datorn känns inte heller jättesmidigt. sen är ju inte soffan en exemplarisk arbetsstation helt ergonomiskt, speciellt för mig som haft och blivit av med musarm. Sen vill jag ju inte behöva hålla på att koppla om och grejja heller.

Redigerat av xzenom

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.