Jump to content
Annons

Går inte att ändra inspelningsljudkortet


erikalm

Recommended Posts

Hej, är ny här på forumet och har tänkt börja spela in. Jag har fixat ett ljudkort, digidesign mbox 2, installerat drivrutinerna och köpt Cubase SX.

när jag går in i kontrollpanelen för att ändra standardljudkortet för inspelning, så finns inte mitt externa ljudkort med. Men det finns med i uppspelning, så jag kan höra musik via mitt externa ljudkort, men inte spela in. Vad att göra?

PS: Ursäkta om det finns en tråd som behandlar det här ämnet, letade men hittade iaf ingen

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej, är ny här på forumet och har tänkt börja spela in. Jag har fixat ett ljudkort, digidesign mbox 2, installerat drivrutinerna och köpt Cubase SX.

när jag går in i kontrollpanelen för att ändra standardljudkortet för inspelning, så finns inte mitt externa ljudkort med. Men det finns med i uppspelning, så jag kan höra musik via mitt externa ljudkort, men inte spela in. Vad att göra?

PS: Ursäkta om det finns en tråd som behandlar det här ämnet, letade men hittade iaf ingen

Nu vet inte jag hur det är i windows, men om du inte orkar vänta tills någon svara så kanske du hittar svaret på digidesigns hemsida. Sen måste jag bara fråga, Varför köper du en M-box 2 och sedan vill köra Cubase? Varför inte PT som följer med?

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Nu vet inte jag hur det är i windows, men om du inte orkar vänta tills någon svara så kanske du hittar svaret på digidesigns hemsida. Sen måste jag bara fråga, Varför köper du en M-box 2 och sedan vill köra Cubase? Varför inte PT som följer med?

MVH

Anders

För att jag har lärt mig qubase på skolan, så orkar inte börja lära om mig något nytt program.

Tack för tipsen med att ändra i device setup, önskar att det hade hjälp, men jag har redan kollat där, och det är rätt inställt. om inte ljudkortet funkar i windows/ljudspelaren att spela in med, så är det ju igen idé att joxa i qubase, eller? för det är ju i windows det inte går att välja att ha som inspelningsljudkort, varken för röst eller för ljud.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...