sixties Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 (redigerat) Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande, någon som testat och har åsikter om följande, eller förslag på andra som ni tycker är bättre? M-Audio Triggerfinger (ink. Ezdrummer) kostar 1995.- Korg Padcontrol kostar 2450:- (1995.- på 4sound) Akai MPD16 kostar 1095:- Akai MPD24 kostar 1995:- (musikbörsens priser) Redigerat 26 januari 2008 av sixties
pompe Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Har du ingen trumplugg så är ju triggerfinger att rekomendera, då du får shyssta pads+ EZdrummer, vilket många rekomendera, har själv inga pads så jag har inget att säga om dom andra 😆
Thomas Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande, någon som testat och har åsikter om följande, eller förslag på andra som ni tycker är bättre? Jag har en Padkontrol och tycker den är mycket bra.
Anders F Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande Men sixties, jag som trodde jag hade övertalat dig till att skaffa riktiga trummor 😆😛😆 MVH Anders
sixties Postat 26 januari 2008 Trådstartare Postat 26 januari 2008 Funderar på att skaffa någon form av pads för trummskapande Men sixties, jag som trodde jag hade övertalat dig till att skaffa riktiga trummor 😆😛😆 MVH Anders Jag misstänker att detta är billigare och enklare eftersom jag inte är nå vidare på trummor, men jag funderar fortfarande på ett riktigt set, nått litet tyst som inte stör familjen allt för mycket. tex. gigpig eller premier lite kit.
kartan Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Hej hej.. jag har också en korg padkontrol och är bra nöjd med den. Jag sparar framför allt mycket tid jämfört med när jag spelade på klaviatur, JAG slipper mycket pill. För att inte tänka på att sitta och peka+klicka in trummorna..
drloop (oregistrerad) Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 Som gammal Akai MPC60 användare röstar jag för MPD24, den har en del finesser från MPC60. Har MPD24 bra pads så verkar den eller Korgen vara de bästa köpen.
sixties Postat 26 januari 2008 Trådstartare Postat 26 januari 2008 har de några finnesser som kan vara bra att ha? vet att korg paden kan man göra virvlar med på plattan genom att dra med fingret, har de andra nått liknande?
drloop (oregistrerad) Postat 26 januari 2008 Postat 26 januari 2008 har de några finnesser som kan vara bra att ha? vet att korg paden kan man göra virvlar med på plattan genom att dra med fingret, har de andra nått liknande? Huppla MPD32 var den jag menade... har ej kommit ännu. Men några coola grejer kan den. http://www.akaipro.com/prodMPD32.php Killen som demar är inge vidare på att förklara eller dema... men men...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.