Jump to content
Annons

Panorering i Reasons sequecer?


Bowyer

Recommended Posts

Kan man inte gå in på en ensam ton i sequencern och välja ifall den ska ligga till vänster eller höger och/eller hur stark den ska vara när man arrangerar? Måste detta göras vid själva inspelningen? Hur ska jag göra för att få en melodi eller ett ljud att panorera fram och tillbaka mellan vänster och höger och samtidigt gå upp och ner i styrka?

Redigerat av Bowyer
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du kan ju högerklicka på panoreringsknappen i mixern för den kanalen och skapa ett track.

Sen markerar du den och spelar in.

Sen drar du den fram och tillbaks och spelar in det.

Blir det inte bra så kan du i efterhand sen ändra då du ser att det spelats in din "bana".

OK??

Det här med "ensam ton" förstår jag inte. Spelar du piano och vill att tex G ska hoppa fram och tillbaks eller vad?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag fattade bara mitt förslag :-)

Ge gärna konkreta tips på de andra 2...

Tack tack

Vad som går att göra styrs av vilka funktioner som finns i olika enheter:

1. Vad går att göra med synten? Om synten klarar att panorera på nåt särskilt sätt (t ex "spread") kan det styras genom den kontrollen (automatiserat eller manuellt).

2. Syntens funktioner kan styras (automatiseras) från sequensern eller genom eventuella CV/gate-ingångar på baksidan av synten. För att styra funktioner genom CV/gate används andra enheter (Malström, Matrix eller andra som har CV/gate-utgångar).

3. Signalen som skickas ut från synten kan hanteras genom olika effekter och mixrar. Möjligheterna och begränsningarna här styrs av vad som går att göra med effekterna och mixrarna. Funktionerna i effekter och mixrar kan även de styras från sequensern.

Vet inte om det där hjälper eller komplicerar ...

Link to comment
Dela på andra sajter

Om du vill att olika noter ska ha olika panoreringsläge i mixen, det bästa sättet att göra det på är med matrixen. Sätt den i bipolar läge (på baksidan), rita kurvan hur du vill ha den och med den kontrolera panoreringen på den kanalen du har instrumenten. På samma sätt kan du kontrolera ljudstyrkan för varje enskild not på samma instrument med samma matrix. Använd då gate (tie (Skift+klick)) CV och dra ner volym i mixern för kanalen till 0.

Hoppas du förstår.

Redigerat av Moke
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

gu jag älskar dessar trådar. speciellt när man har lite brist på motivation så sprids kreativiteten fram å man provar nåt nytt å kommer på nåt alldeles super coolt!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...