Jump to content
Annons

Hjälp!


friendspuma

Recommended Posts

Jag hittade inget annat ställe där jag kunde lägga in min fråga så jag startade in min tråd.

Just nu behöver jag hjälp med att välja ett riktigt bra bandnamn. vi är ett band som spelar Pop/Rock... Vår stil kan likna lite avril lavigne, fall out boy och simple plan. Vi har redan spelat in en skiva med namnet Zold. Men problemet var att när vi hette Zold så förväxlade folk oss mycket med att vi spelade soul musik eller om vi fick namnet från klädes/varumärket Soul.

 

Vad vi har för alternativ nu är Suspected, Suspect Five , Delicious...Men vi är inte säkra.. om ni har några förslag eller hjälp på hur man kommer på ett bra bandnamn. säg till 🙂

P.S vi är ett tjejband : 2st gittarister + basist och trummis ( en av gittaristerna sjunger) 😠

Redigerat av friendspuma
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Om ni gillar det gamla namnet så behåll det. Ni får väl trycka upp t-shirts där det står "ZOLD not soul!!!"... missuppfattningar får man nog alltid leva med, särskilt innan man blir superduperkänd. Kanske även efter det 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...