Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Sitter och bläddrar igenom lite hörlurar men har inte lust att dra iväg en beställning utan att vara hundra på att de är bra.

Det jag är ute efter är ett par inear hörlurar för lyssning på mp3 spår så det behöver inte vara så ärligt ljud, även om de är att föredra.

De ska ligga i 500 till 800 kronors klassen och de måste dämpa väldigt bra. Utseénde är inte så viktigt så länge de ser ok ut.

Just nu velar jag lite mellan ett par AKG lurar (http://www.webhallen.com/prod.php?id=82244) och ett par Jays D-Jay (http://www.webhallen.com/prod.php?id=66291) men jag är öppen för andra förslag. Så tipsa på!

Redigerat av Gäst
Annons
Postat
Jag har inget erfarenhewt av det ena märket, men vet att AKG gör bra lurar. Har själv ett par AKG lurar, dock inte InEar.

Mm, det är därför jag kollar på AKG. Har ett par k240 Studio hemma och de är guld, vanligaste modellen så jag antar att det är samma du har.

Postat

Ingen som har lite förslag eller nåt? Uppskattas verkligen. Har en väldig beslutsångest just nu. AKG lurarna är snygga och ungefär 170kr billigare men å andra sidan har jag hört att Jays ska vara bra, plus att man får en del rabatt på dem.

Postat
Ingen som har lite förslag eller nåt? Uppskattas verkligen. Har en väldig beslutsångest just nu. AKG lurarna är snygga och ungefär 170kr billigare men å andra sidan har jag hört att Jays ska vara bra, plus att man får en del rabatt på dem.
Sennheiser CX300 är riktigt prisvärda. Ca 350:-. Finns på Webhallen.
Postat

Har inte prövat AKG-lurarna men har ett par Sennheiser CX300. Har vant mig vid deras ljud nu men i början tyckte jag de lät ganska illa. För mycket odefinierad bas och scoopad i mellanregistret. D-Jay-lurarna testade jag under ett par dagar och de var faktiskt riktigt bra. Ljusår bättre än Sennheiser-lurarna i mina öron. De hade inte alls samma överdrivna bas och detaljrikedomen var riktigt bra.

Postat

Jag kör själv ett par Shure E2c tror jag de heter. Dom tycker jag både sitter väldigt bra och låter helt ok för pengarna. Kostar 679 nu på cdon( 🙂 )

Postat

Shure E2c verkar sjyssta, men jag skulle nog få noja av att trycka in ett alien foster i örat. No offence.

Hursomhelst, har jag tittat in mig rejält på AKG lurarna. Eftersom jag är lite fåfäng vart jag dessutom extra glad när jag såg deras vita pianolackade modell som matchar iPoden 😏

Ska dra iväg en beställning idag antar jag.

Tack för tipsen iallafall!

Postat
Shure E2c verkar sjyssta, men jag skulle nog få noja av att trycka in ett alien foster i örat. No offence.

Hursomhelst, har jag tittat in mig rejält på AKG lurarna. Eftersom jag är lite fåfäng vart jag dessutom extra glad när jag såg deras vita pianolackade modell som matchar iPoden 😉

Ok, jag som inte läste ditt första inlägg ordentligt. Jag pratar om lurar för live och replokal, du pratar lurar för mp3-lyssning... Vitt skilda grejer... De AKG-lurar du länkar till hade nog inte funkat i mina situationer, de hade för det första inte stannat kvar i öronen, och de hade för det andra inte dämpat ljudet utifrån tillräckligt ordentligt. Då måste man ha ett "alienfoster" i öronen... Sköna är dom dock, hur fula dom än må vara. Dock ser de inte alls dumma ut när de sitter på plats.

• 2 veckor senare...
Postat

Hursomhelst, har jag tittat in mig rejält på AKG lurarna. Eftersom jag är lite fåfäng vart jag dessutom extra glad när jag såg deras vita pianolackade modell som matchar iPoden ☺️

Ok, jag som inte läste ditt första inlägg ordentligt. Jag pratar om lurar för live och replokal, du pratar lurar för mp3-lyssning... Vitt skilda grejer... De AKG-lurar du länkar till hade nog inte funkat i mina situationer, de hade för det första inte stannat kvar i öronen, och de hade för det andra inte dämpat ljudet utifrån tillräckligt ordentligt. Då måste man ha ett "alienfoster" i öronen... Sköna är dom dock, hur fula dom än må vara. Dock ser de inte alls dumma ut när de sitter på plats.

Har köpt AKG lurarna nu och de dämpar faktiskt förvånansvärt bra och låter schysst. Lite svag diskant men eqn fick fixa det. Och de stannar bra i öronen ifall du undrar, men som du säger Shure lurarna är definitivt bättre lämpade för annat.

Postat (redigerat)
Sitter och bläddrar igenom lite hörlurar men har inte lust att dra iväg en beställning utan att vara hundra på att de är bra.

Det jag är ute efter är ett par inear hörlurar för lyssning på mp3 spår så det behöver inte vara så ärligt ljud, även om de är att föredra.

De ska ligga i 500 till 800 kronors klassen och de måste dämpa väldigt bra. Utseénde är inte så viktigt så länge de ser ok ut.

Just nu velar jag lite mellan ett par AKG lurar (http://www.webhallen.com/prod.php?id=82244) och ett par Jays D-Jay (http://www.webhallen.com/prod.php?id=66291) men jag är öppen för andra förslag. Så tipsa på!

Jag har ett par Sennheiser CX300 som jag är otroligt nöjd med! Om jag gjort en mix som låter bra i de små rackarna så känner jag mig säker på att de låter bra på andra ställen också 🙂

http://www.pricerunner.se/pl/94-554849/Hoe...r-CX-300-priser

Jag köpte mitt par på Webhallen för 420 spänn. Teknikmagasinet tar 600 😳

EDIT: Oops, såg inte att du redan hade köpt ett par lurar. 🙂

Redigerat av jarlo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.