Jump to content
Annons

Hammagrella deppar ihop


hammagrella

Recommended Posts

Fan,

Regntung kväll igår när mitt favvo-fotbollslag (förmodligen inte ert!) fick sista spiken i kistan och väl åker ur allsvenskan nurå. Hem i regnet, surt gammalt vin som tröst....

Huvudvärk på jobbet, sen kommer man hem idag och upptäcker ett vattenläckage som rinner rakt in i Hammagrella-studion från badrummet på övervåningen, blött på väggarna och golvet (ingen utrustning i farozonen dock.)

Ut med hela skiten och in i ett förråd, där står nu instrument, plattor, micar och hela riggen, förmodligen tills nån rörpulare och snickare varit här och fixat. Inget studio-mek på ett tag framöver att räkna med alltså....

Tur att man är en positiv själ, men det är inte utan att jag sitter och sneglar på den där tråden med depp-rock...... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Minns hur det var när MFF åkte ner. Landssorg i hela Malmö. Så är det ibland går det upp och ibland går det ner.

Regnet...tja jag har inget tröstande att säga. Det suger noshörning helt enkelt. Tur att inte studion barkade åt fanders. Depressionen skulle sprida sig på fler än ett ställe om det fanns en risk att inte få höra fler Hammagrellalåtar 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Sport hit och dit...

det går fler turneer eller vad det var !

Regn: behövs! så nödvändiga saker skall

ALDRIG få vara orsak till depp-erier !!!!

nödvändigt däremot är MUSIK !

fick CD'n idag 😏 Tack, natten blir lång 😆

underbart Artwork 😕😲😄

ett måste i var mans koja !

Link to comment
Dela på andra sajter

Sport hit och dit...

det går fler turneer eller vad det var !

Regn: behövs! så nödvändiga saker skall

ALDRIG få vara orsak till depp-erier !!!!

nödvändigt däremot är MUSIK !

fick CD'n idag 😲 Tack, natten blir lång 😕

underbart Artwork 😄😄😄

ett måste i var mans koja !

Härligt Rockis! Redan på bättre humör! 😆 Men vad f-n, regn kan man väl ta, men det skall anfäkta och regera inte regna in avloppsvatten i studion, där går gränsen!!!! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Det finns en mening med allt, min vän. Än om det inte alltid verkar så och än om man inte alltid får reda på vad meningen var. Meningen kan vara att A hände för att undvika händelse av B. Då får man kanske inte reda på vad för B som inte hände, man får bara lita på att A hände för det bästa. 😆

Eller kanske detta hände för att du behöver paus och kontrast från din Studio så du kan få nya influenser och nya krafter att gå vidare till nästa fas i ditt musikskapande. Kanske dax för nåt nytt som du inte får inspiration till utan en serie andra händelser utanför ditt "råttbo"? 😕 Eller kanske dax för någon händelse utanför ditt studioliv som inte händer om du sitter kvar där inne... 😏

Always look at the bright side of life... vissel, vissel... 😄

(Can't blame a guy for trying... 😲 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Hacke! Du har säkert rätt. Vi kanske just besparats några fruktansvärda låtar som skulle kommit till egentligen dom här dagarna. Jag tror jag dricker sprit sålänge .... 😏

Skål för det!! (dricker grönstedts extra) 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Deppa inte kompis..som Hackeman säger så finns det säkert en mening med att det hände, men jäkligt irriterande..tur att inga prylar blev översköljda med vatten då...

Jag för egen del har skaffat en Kite och håller som bäst på att lära mig bemästra tekniken och det har gjort att man fått en kontrast till att skapa musik helt enkelt.. ( efter ett par adrenalinpumpade flygturer... 😕 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Äsch, det kunde varit värre!

Kanske är meningen att du ska leta reda på den gamla portan? Eller så kanske det visar sig att rörpularen har en sagolik röst med ett register på över sju oktaver?

Kan bli riktigt roligt det här... 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTISSSsss Hammagrella!

Nu kommer du ju bergis att dyka upp i melodifestivalen.

Med avloppsvatten i Synten kommer du att göra riktig skitmusik, till skillnad från dina tidigare alster, och då kommer du ju att dyka upp där. I festivalen.... 😉

Ett litet varningens ord bara, glöm inte höjningen på slutet, annars blir det en pisstråkig låt.

Så när du står där med rockbjörnen och slätar av Britney så kan du säga typ;

Det var efter en översvämmning hemma som jag började skriva exkrementeriell musik, och nu blir det nästan avlopp vartän jag visar mig...heja bajen, typ! Min transpiration hämtar jag mycket från Kizz, har diarréfört hela deras diskografi.

Du kommer ju att bli skitrik ! 😏😳 G R A T T I S ! !

Link to comment
Dela på andra sajter

GRATTISSSsss Hammagrella!

Nu kommer du ju bergis att dyka upp i melodifestivalen.

Med avloppsvatten i Synten kommer du att göra riktig skitmusik, till skillnad från dina tidigare alster, och då kommer du ju att dyka upp där. I festivalen.... 🙂

Ett litet varningens ord bara, glöm inte höjningen på slutet, annars blir det en pisstråkig låt.

Så när du står där med rockbjörnen och slätar av Britney så kan du säga typ;

Det var efter en översvämmning hemma som jag började skriva exkrementeriell musik, och nu blir det nästan avlopp vartän jag visar mig...heja bajen, typ! Min transpiration hämtar jag mycket från Kizz, har diarréfört hela deras diskografi.

Du kommer ju att bli skitrik ! 😛😄 G R A T T I S ! !

laughzappel.giflaughzappel.giflaughzappel.gif

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner också djup ångest över utvecklingen i allsvenskan... Men mitt lag har inte åkt ut ännu.

Och förresten han som styr klubben med järnhand har sagt att det inte är någon kris och att klubben spelar allsvenskt nästa år...

😛

nynnar på titaniclåten, den dära som Wiehe har gjort..

Link to comment
Dela på andra sajter

Känner också djup ångest över utvecklingen i allsvenskan... Men mitt lag har inte åkt ut ännu.

Och förresten han som styr klubben med järnhand har sagt att det inte är någon kris och att klubben spelar allsvenskt nästa år...

😛

nynnar på titaniclåten, den dära som Wiehe har gjort..

Jo, vi pratar om precis samma lag. Murphy's lag, skulle man nästan kunna kalla dom vid det här laget! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Men då har du fel färg på hatten...

Fotbollslaget (AIK) är inte allt här i livet för mig... bara till 93% i ens vakna tillstånd.

Så det är tur att man har frugan, barnen och musiken...

Fast när det gäller musiken får jag aldrig riktigt ärslet ur vagnen... det blir ju en

del studerande i hur låtar är uppbyggda och hur man ska spela och så. Det blir en

hel del lekande med pluggar, men det dröjer innan hitsen kommer verkar det som.

Man får försöka hitta glädjeämnen där de finns... som tex att Ebbot och grabbarna i Soundtrack kommer ut med en ny cd den 13/10...

Och jag har inte hört deras nya låt Big time, känns som jag är den ende som inte hört den låten...

Må väl o ta dig samman nu...

Link to comment
Dela på andra sajter

Man får försöka hitta glädjeämnen där de finns... som tex att Ebbot och grabbarna i Soundtrack kommer ut med en ny cd den 13/10...

Och jag har inte hört deras nya låt Big time, känns som jag är den ende som inte hört den låten...

Må väl o ta dig samman nu...

Gaddärrnitt, vi känner nog varann.

https://www.studio.se/index.php?showtopic=4450

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...