Jump to content
Annons

Kanelbullens dag!


Henke

Recommended Posts

Annons
captain nemo (oregistrerad)

Från att vara högerns hysteriska demonstrationsdag (Mot löntagarfonder) till att bli kanelbullens dag. Sverige är inte ett sån't skitland i alla fall.

Kram på er alla - ät en bulle och bli snäll

//Nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

Hackeman? 😆

Ehh... ja? 😏 Jag bränner ju bara mina bullar... 😲

Men - precis hemkommen från mossan & fassan (idag, 4 okt!), hittar jag denna tråd, och är lättad över att jag precis ätit mig mätt på mossans kanelbullar... 😕

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Ö-bulle?

Klipp-bulle?

Mitt i vattnet-bulle?

R*nk-bulle?

Monte Christo-bulle?

Ayers Rock-bulle?

Vulkan-bulle?

Den svarta ön-bulle?

Nemo-bulle?

Que?

😳

/nemo

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens nära Nemo! 😄 Eller jo nästan med halva i ett av förslagen! Keep on coming!

Vänta här nu... halva i ETT av förslagen... då är mao "bulle"-delen fel. 😳

Så vad är andra halvan om inte en bulle? Snäcka? Kaka? Kacka? 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Inte ens nära Nemo!  😄  Eller jo nästan med halva i ett av förslagen! Keep on coming!

Vänta här nu... halva i ETT av förslagen... då är mao "bulle"-delen fel. 😳

Så vad är andra halvan om inte en bulle? Snäcka? Kaka? Kacka? 😲

Du är helt klart på rätt "kanel-längd" Hacke....

Edit: OK en ledtråd så att ni löser den den här veckan: tänk lite mer internationellt med språket 🙂

Redigerat av hammagrella
Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Sea shell?

//Nemo

PS. Fanns något band som hette She sells Sea Shells. Svååårt att uttala

Redigerat av captain nemo
Link to comment
Dela på andra sajter

=,6 October 2004, 09:11]Rock-Bulle 😳

Frukostbröd kan kallas "roll" på engelska och då hade det ju blivit "Rock 'n' Roll", men en kanelbulle heter knappast roll... snarare "bun"... eller "cinnamon bun".. de har mig veterligen inga kanelbullar varken i usa eller uk så frågan är om det finns nåt mer native namn för det.. 🙂 nä, inte enligt Prisma eller Nordstedt iaf.

Link to comment
Dela på andra sajter

=,6 October 2004, 09:11]Rock-Bulle 😆

Frukostbröd kan kallas "roll" på engelska och då hade det ju blivit "Rock 'n' Roll", men en kanelbulle heter knappast roll... snarare "bun"... eller "cinnamon bun".. de har mig veterligen inga kanelbullar varken i usa eller uk så frågan är om det finns nåt mer native namn för det.. 😳 nä, inte enligt Prisma eller Nordstedt iaf.

Där satt den, Hacke! Tog mig friheten att nöd-översätta bulle med roll i det här fallet, annars hade det ju inte blivit så kul. Rock 'n' Bun, kanske iofs låter schysst....! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag helt ute och cycklar eller kallas inte kanelbullar "cinamon rolls" på engelska?

Således tror jag hett på Rock´n´Roll. 🙂

Cyklar.

"Buns" heter dom som sagt. Och som också sagts (Hej Hacke! 😳) så existerar dom knappt i engelsktalande länder.

Link to comment
Dela på andra sajter

Är jag helt ute och cycklar eller kallas inte kanelbullar "cinamon rolls" på engelska?

Således tror jag hett på Rock´n´Roll.  🙂

Cyklar.

"Buns" heter dom som sagt. Och som också sagts (Hej Hacke! 🙂) så existerar dom knappt i engelsktalande länder.

Nämenhallådär... Lindh cyklar ju inte alls det! Tror jag.. "cinnamon rolls" låter bekant, och googlar vi på det så upptäcker vi att Lindh lutar åt att ha rätt. 😳

Nåja, skönt det är över iaf. Rebusen är löst. Puh. 🙂

edit: stavade "cinnamon" med ett "n"... men det gör många andra oxå så det funkar att googla på vilket som.. 😆

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...