Daniel H Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Köpte en akustisk gitarr idag. En Yamaha FGX30SCA. Men vet inte riktigt hur jag får loss strängarna från stallet. Det set ut så här: Det är inte samma gitarr som jag köpt men stallet är lika. Misstänker att man måste dra bort de där svart grejerna på nått viss, har provat men vågar inte ta i. Vill veta om det är så man ska göra. Har provat att skruva ur dem också, men får inget grepp.
stegrarn Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Dom svarta strängstiften ska tas upp. Det enklaste är att gå till din musikaffär och köpa en strängvev, dom brukar ha en "skåra" som man kan lyfta stiften med. Dom kostar ca 40-50:- och då slipper du ju vrida på strängarna för hand också..
Daniel H Postat 9 januari 2008 Trådstartare Postat 9 januari 2008 Då ska jag göra det. Tack så mycket för hjälpen!
Magpie Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 (redigerat) På Youtube finns massor med instruktionsvideos till det mesta. Här får du två exempel på strängbyte: http://www.youtube.com/watch?v=3ranpH_PJ5Q Lycka till! 🙂 Sorry, såg visst att klippen inte visar nåt exempel på hur man tar bort pinsen. Redigerat 9 januari 2008 av Magpie
bettygoesagogo Postat 26 februari 2008 Postat 26 februari 2008 Äh, vafan, ta en gaffel och bänd upp bara!
tAUG Postat 2 mars 2008 Postat 2 mars 2008 Äh, vafan, ta en gaffel och bänd upp bara! Håller med 😳 Inte behöver man vara så petig heller 😎
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.