isotone Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Hej, lite hjĂ€lp hĂ€r vore trevligt. đ Har börjat pyssla med midi nyligen och har upptĂ€ckt nĂ„t störande; Jag har ett instrumentspĂ„r med EZDrummer pĂ„ och jag spelar in baskagge och virvel med mitt klav. Sen vill jag spela in hihat men dĂ„ spelar jag sĂ„klart över kaggen och virveln. Kan man inte bara uppdatera midispĂ„ret eller lĂ„sa vissa "tangenter" sĂ„ dessa inte spelas över, om nĂ„n förstĂ„r vad jag menar? Skulle bli vĂ€ldigt tacksam om nĂ„gon har en bra lösning. L
aolsson Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 Finns en knapp pĂ„ transportkontrollen.. ..ser ur som tvĂ„ pilar som gĂ„r ihop till en.. prova den.. av eller pĂ„ alltsĂ„.. isotone sa: Hej, lite hjĂ€lp hĂ€r vore trevligt. đ Har börjat pyssla med midi nyligen och har upptĂ€ckt nĂ„t störande; Jag har ett instrumentspĂ„r med EZDrummer pĂ„ och jag spelar in baskagge och virvel med mitt klav. Sen vill jag spela in hihat men dĂ„ spelar jag sĂ„klart över kaggen och virveln. Kan man inte bara uppdatera midispĂ„ret eller lĂ„sa vissa "tangenter" sĂ„ dessa inte spelas över, om nĂ„n förstĂ„r vad jag menar? Skulle bli vĂ€ldigt tacksam om nĂ„gon har en bra lösning. L
Cliff Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 aolsson sa: Finns en knapp pĂ„ transportkontrollen.. ..ser ur som tvĂ„ pilar som gĂ„r ihop till en.. prova den.. av eller pĂ„ alltsĂ„.. isotone sa: Hej, lite hjĂ€lp hĂ€r vore trevligt. đ Har börjat pyssla med midi nyligen och har upptĂ€ckt nĂ„t störande; Jag har ett instrumentspĂ„r med EZDrummer pĂ„ och jag spelar in baskagge och virvel med mitt klav. Sen vill jag spela in hihat men dĂ„ spelar jag sĂ„klart över kaggen och virveln. Kan man inte bara uppdatera midispĂ„ret eller lĂ„sa vissa "tangenter" sĂ„ dessa inte spelas över, om nĂ„n förstĂ„r vad jag menar? Skulle bli vĂ€ldigt tacksam om nĂ„gon har en bra lösning. L Syns midiavdelningen inte nĂ€r du tar fram din "transport" kan du gĂ„ in pĂ„ Wiev --> Transport, och kontrollera sĂ„ MIDI controls Ă€r förbockat.
J.Westling Postat 9 januari 2008 Postat 9 januari 2008 aolsson sa: Finns en knapp pÄ transportkontrollen.. ..ser ur som tvÄ pilar som gÄr ihop till en.. prova den.. av eller pÄ alltsÄ.. isotone sa: Hej, lite hjÀlp hÀr vore trevligt. Har börjat pyssla med midi nyligen och har upptÀckt nÄt störande; Jag har ett instrumentspÄr med EZDrummer pÄ och jag spelar in baskagge och virvel med mitt klav. Sen vill jag spela in hihat men dÄ spelar jag sÄklart över kaggen och virveln. Kan man inte bara uppdatera midispÄret eller lÄsa vissa "tangenter" sÄ dessa inte spelas över, om nÄn förstÄr vad jag menar? Skulle bli vÀldigt tacksam om nÄgon har en bra lösning. L Helt ratt..... Kallas Midi Merge och kortkomandot ar "9" pa numeriska tangentbordet!!!
isotone Postat 11 januari 2008 TrĂ„dstartare Postat 11 januari 2008 Tack alla rara! đ Ska genast kolla nĂ€r jag kommer hem.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.