Jump to content
Annons

scsi till USB


staffan74

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem. Eftersom jag har en triton rack som jag gillar starkt, men den har scsi i stället för USB eller firewire kan jag inte koppla in hårddiskar etc och spara samples på;

Finns det något sätt att omvandla från scsi till USB?

MVH Robert Almroth

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Hej!

Jag har ett problem. Eftersom jag har en triton rack som jag gillar starkt, men den har scsi i stället för USB eller firewire kan jag inte koppla in hårddiskar etc och spara samples på;

Finns det något sätt att omvandla från scsi till USB?

MVH Robert Almroth

Det finns SCSI/USB adaptrar. Adaptec som är en seriös tillverkare har haft en som tyvärr inte tillverkas längre. Men det finns andra alternativ, jag vet dock inget om kvaliten på dessa. "Marknaden" för dessa adaptrar är ganska liten, så det gäller att hitta någon som har dem i sortimentet. Om du söker på nätet så kommer du att hitta olika leverantörer.

Vad som kanske är viktigare är väl kanske att det är ganska osäkert om adaptrarna lämpar sig för den tillämpning du nu avser använda den till.

Det lämpligaste borde väl vara att försöka hitta en SCSI-hårddisk? Men kolla då så den också lämpar sig för att anslutas till din Triton EXB-SCSI.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...