Jump to content
Annons

Lära sig spela Oboe


Isaz

Recommended Posts

Tjenare!

Jag har funderat i flera veckor nu och har kommit fram till att jag vill bli oboist. Sen om det leder nån vart eller ej det kvittar, jag är frälst i instrumentet och vill kunna spela det. Jag har fått tag på lite oboemusik, några konserter för oboe osv, och jag sitter och ryser när jag hör det. Det finns ingen tvekan om att det är mitt favoritinstrument. Jag är redo att investera många år för att lära mig spela oboe.

Det jag inte vet är vart jag ska vända mig. Jag är 23 år gammal och har viljan. Men var får jag ta på en lärare? Hur hyr jag ett instrument? Kan man lära sig spela oboe utan någon som helst bakgrund inom musik (förutom att vara självlärd hobbygitarrist.) Jag kan läsa noter till en viss mån (vet vad alla noter i diskantklaven heter iaf, och notvärdena).

Men hur, vart och till vilken kostnad kan jag lära mig spela oboe?

Vore tacksam för svar och gott nytt år,

TG

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kul att du vill spela oboe! (jag är gift med proffesionell oboeist.)

Välkommen till rörtillverkarhelvetet 😉

Var bor du? Så kan jag guida dig rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du vill spela oboe! (jag är gift med proffesionell oboeist.)

Välkommen till rörtillverkarhelvetet 🙂

Var bor du? Så kan jag guida dig rätt.

Haha, jag tycker att det är kul att snickra och pyssla så det kanske vore nåt för mig. Men i början använder man väl köpta rör eller har jag fel?

Jag bor i Märsta norr om Stockholm.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
  • 6 år senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...