Jump to content
Annons

Trigg program?


ncnmedia

Recommended Posts

Annons
Letar som en galning efter något bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! Någon som vet någon bra och stabil sådann plugg?

Kör själv med KTdrumtrigger som är gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools är för att det är en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen så är det något fel på midistödet när man wrapar.

Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)
Letar som en galning efter något bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! Någon som vet någon bra och stabil sådann plugg?

Kör själv med KTdrumtrigger som är gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools är för att det är en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen så är det något fel på midistödet när man wrapar.

Det där var inte så korkat...

Lite meckigt men smart.

Tack för tipset!

Link to comment
Dela på andra sajter

Drumagog kostar ju pengar 🤪

Jo, visst, men så j-vla dyr är den ju inte om du tar lilla versionen. 199$ om jag inte minns fel. Men det är ju dyrt jämfört med gratis. Finns dock demo som man kan testa för att se om det är värt pengarna 🥰

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Letar som en galning efter något bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! Någon som vet någon bra och stabil sådann plugg?

Kör själv med KTdrumtrigger som är gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools är för att det är en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen så är det något fel på midistödet när man wrapar.

Tack! ska checka in de! men stöder PT vst? har rätt mycket bekymmer med waves pluggar som inte funkar alls i pro tools. Tog hem en VST DX RTAS plugg Waves Diamond bundle vilket totalt körde ihop sig med PT!

Link to comment
Dela på andra sajter

Drumagog har en 30 dagars trial som jag utnyttjade flitigt.

Sjukt bra triggprogram att arbeta med som desutom är lättförståeligt och lätthanterligt.

Kan understryka att pluggen har ypperlig triggtajming (dels beroende på din övriga hårdvara), och kräver förvånansvärt lite CPU-kraft.

Mvh Ken

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

Letar som en galning efter något bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! Någon som vet någon bra och stabil sådann plugg?

Kör själv med KTdrumtrigger som är gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools är för att det är en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen så är det något fel på midistödet när man wrapar.

Tack! ska checka in de! men stöder PT vst? har rätt mycket bekymmer med waves pluggar som inte funkar alls i pro tools. Tog hem en VST DX RTAS plugg Waves Diamond bundle vilket totalt körde ihop sig med PT!

Hejsan

Pro Tools stödjer inte VST utan använder sig av RTAS. Dock så kan du använda en wrapper för att kunna köra även VST i Pro Tools. Man kan förklara på ett enkelt sätt att om pluggen är i VST eller RTAS beror på paketet som är runt om pluggen. En wrapper tar och öppnar detta paket för att sen slå om det i RTAS format. Men det om KTdrumtrigger var att du körde programet i Live för att sedan få in det i Pro Tools genom rewire, alltså ingen wrapper (om jag inte läste fel). Det du sa om waves verkar skumt. Har också testat lite demo från dem utan några problem i Pro Tools.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Letar som en galning efter något bra "trigg" program till mitt Pro tools LE system! Någon som vet någon bra och stabil sådann plugg?

Kör själv med KTdrumtrigger som är gratis, funkar riktigt bra. Fast jag kör den i Live som jag sedan kör med i rewire till Pro tools. Anledningen till att jag inte kör pluggen direkt i pro tools är för att det är en vst plugg, har testat att wrapa den men tydligen så är det något fel på midistödet när man wrapar.

Tack! ska checka in de! men stöder PT vst? har rätt mycket bekymmer med waves pluggar som inte funkar alls i pro tools. Tog hem en VST DX RTAS plugg Waves Diamond bundle vilket totalt körde ihop sig med PT!

Hejsan

Pro Tools stödjer inte VST utan använder sig av RTAS. Dock så kan du använda en wrapper för att kunna köra även VST i Pro Tools. Man kan förklara på ett enkelt sätt att om pluggen är i VST eller RTAS beror på paketet som är runt om pluggen. En wrapper tar och öppnar detta paket för att sen slå om det i RTAS format. Men det om KTdrumtrigger var att du körde programet i Live för att sedan få in det i Pro Tools genom rewire, alltså ingen wrapper (om jag inte läste fel). Det du sa om waves verkar skumt. Har också testat lite demo från dem utan några problem i Pro Tools.

MVH

Anders

Vart kan jag hitta en "wrapper"? har tatt hem en mängd olika waves bundles men ingen funkar ihop med mitt PT! en av dem har iof funkat med då bara vissa pluggar. Något förslag på hur man kan få det att funka eller är det bara jag som stöter på detta problem?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

HÄR finns en wrapper. Varför waves inte fungerar vet jag inte. Är alla pluggar i RTAS-format? Om de är det så bör det fungera.

MVH

Anders

Tack! yepp, alla pluggar är RTAS. men när PT går igång o den letar igenom pluggarna man har så verkar den leta efter filer som inte finns med i Bundle packetet! men tillbaka till Trigger programmen? jag hittar verkligen inget som funkar. KTdrumtrigger är en VST plugg, finns det ingen RTAS plugg till det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Hejsan

HÄR finns en wrapper. Varför waves inte fungerar vet jag inte. Är alla pluggar i RTAS-format? Om de är det så bör det fungera.

MVH

Anders

Tack! yepp, alla pluggar är RTAS. men när PT går igång o den letar igenom pluggarna man har så verkar den leta efter filer som inte finns med i Bundle packetet! men tillbaka till Trigger programmen? jag hittar verkligen inget som funkar. KTdrumtrigger är en VST plugg, finns det ingen RTAS plugg till det?

JO, drumagog som jag skrev förut finns i RTAS-format och den hittar du HÄR. Testa demoversionen så får du se om det är rätt för dig. Till waves så kanske det är för att det är demo och inte alla pluggarna är med? men jag vet faktiskt inte.

EDIT: Kolla så att alla Waves pluggar ligger i mappen som de skall.

Redigerat av Gizmozis
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...