Jump to content
Annons

Oxygen8 till reason

Svarthatten

Recommended Posts

Jag har nyligen skaffat en Oxygen8 och är helt novis. Mina första frågor rör styrningen av program, i reason,tex thor kan man högerklicka på en vridkontroll så finns det ett val för att "assigna" en tangent tryckning, men jag vill ju kunna koppla ett av vreden till det,hur göra? är det nån som kan sånt?

Annons
Har du lagt till det som ett kontrollbord i reasons preferenses?

Ja jag tror nog det är rätt gjort, och mycket väl kan jag också styra vissa saker med "vridpottarna" på min oxy ,men mitt bekymmer är hur jag själv väljer vilket ,tex om jag högerklickar på ett filter i thor så finns alternativet assign key, men det verkar ändå som den söker via mitt tangentbord. Kanske finns det en funktion i oxyn för att göra den "synlig" i såna här sammanhang, det finns ju en "midi select" och vidare "ctrl key" förmodar det är en bit på rätt spår, men har ej kunskaper nog att fixa detta det är nog min knaggliga engelska som spökar.

hmm. Det är inte assign key som du ska trycka på utan "Edit remote override mapping"

Där får du sedan fram en meny. Tyckeru på "Learn from control surfice input" så assignar den rattens jälv 😉

Tack för svaret ! och tipset. Mitt stora problem nu är som följer,jag kom på efter många om och men att jag först måste ange en sorts funktion till ratten, man försätter synthen i programerings läge och sedan väljer man vilken ratt man vill programera och vad den skall vara för nåt, men det är det som blir lite fel för mig, om jag tex väljer att ratt 1 skall vara "volym kontroll" med ett angivet värde 1-120 tex ,kan jag ge alla åtta rattar samma funktion ? eller måste jag hitta på nåt unikt till var och en? menar att det borde gå med samma, det är ju bara att den skall sända ett värde, men är osäker på om detta funkar eller för den skull hur det funkar