Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Kan en Yamaha 01V96 på någotvis störa ut trådlösa in ear monitorsystem? Jag och min kompis köpte var sitt JTS in ear system och dom funkar kanon bra till vi kopplar dom i Yamaha 01V96 mixern. Det är så konstigt om man alls drar upp volymen på den sändaren så klipper den ljudet och går in i mute-läge, har man volymen väldigt lågt så kan man få systemet att fungera, hemma har jag kört systemet genom min Fostex VF16 porta och då funkar dte hur bra som helst och man kan ha volymen så att "peak" lyser på sändaren helatiden utan att systemet lägger av. Har testa att koppla in en eq mellan mixern och sändaren för att se om det hjälpte att skära bort låga och höga frekvenser men det var ingen skillnad. På Yamaha mixern finns det några ut, ingångar som heter "work clock" eller nåt sånt de ser ju ut att vara samma anslutningar på dom som till antennerna på de trådlösa sändarna, vad skickas genom dessa ut, ingångar kan det vara nåt som stör ut sändarna. Har talat med lite olika personer och dom säger att man inte skall ha andra mottagare nära sändarna till in ear systemen men det har vi inte vi har inga andra trådlösa system än de två JTS systemen och antennerna till dom sitter långt från varandra och det verkar inte ha nån betydelse för det funkar inget bättre om man bara kör det ena JTS systemet. Jag misstänker starkt mixern att den hittar på nåt jäkelskap, nån som har nån ide eller tips att komma med?

Annons
Postat

Hur kopplar du in systemet till mixern? Send?

Word clock skickar digitalsignal för syncning så den har ingenting med det att göra.

Postat

JTS systemen kopplat till två av det fyra Omni utgångarna på mixern som är routade till aux 5-8, vad jag förstår så är det +4dB ut från mixern och 0 eller -10 in på JTS mottagaren, kan det vara detta som spökar på nåt vis? Men om signalen vore för hög in i sänadren borde väl mätaren för insignalen slå i botten på sändaren, eller? Mätarna är max på en tredje del från max signal, är det över en tredjedel så lägger systemet av då det andvänds med Yamahan, då jag testat att köra systemet med Fostex portan som har -10 dB ut på utgången jag kopplade till så har jag haft mätaren i botten och det har funkat hur bra som helst. Nån som kan förklara detta med +4, -10, 0 dB, osv vad det gör och hur det spelar roll, är det bara volymen på signalen eller är det nåt annan som kan uppstå vid missmatchning mellan in och utgång även om volymerna enligt mätarna ligger rätt?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.