Jump to content
Annons

Ses i Lund/Malmö?


nattvaktaren (oregistrerad)

Recommended Posts

Annons
  • Svar 102
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Nackdelen är väl att det lätt kan bli så j-a trångt och stökigt på fredagar. 🙂

Ni som bor i Malmö kan ju förresten passa på och haka på någon träff med VST-Forum. Vi brukar träffas på någon lämplig restaurang i Malmö då och då... 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Nackdelen är väl att det lätt kan bli så j-a trångt och stökigt på fredagar. 😳

Men det är ju det som är hela tjusningen med att gå på krogen...! 😆

Skämt o sido, vissa verkar inte kunna mitt i veckan.. och skulle det nu råka bli lite partystämning är det skönt att inte behöva avbryta tidigt för att man ska gå upp till jobbet morgonen efter.. dvs för de som dricker alkohol, har jobb och inte vill kombinera de två i form av baksmälla. :rolleyes:

Men det finns ju alternativet att boka festvåningen på nåt hak. Jag kan nog fixa nåt ställe där vi inte behöver betala extra för det, men däremot måste ju alla käka... om vi nu vill sitta ostört...? 😕 personligen sitter jag gärna bland alla andra folk o fä, men det är ju en smaksak..

Link to comment
Dela på andra sajter

Det blir liksom lite besvärligt att föra någorlunda intelligenta samtal om det är ett farligt liv där man befinner sig - och man träffar väl inte sina forumvänner för att bara supa bort en kväll, utan mer för att snacka och lösa världsproblemen - och kanske diskutera runt en och annan studiofråga som dyker upp...? 😄

Detta är i alla fall något vi har märkt på VST-Forum träffarna - och därför brukar vi (efter ett par bottennapp) försöka hitta lugna restauranger eller ställen som har en avskild vrå som lämpar sig för diskussioner snarare än råsupande... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, båjs.. vi totalt eftergår med dåligt exempel.. 08-tråden sjunger allsång och kommer att träffas redan nu på fredag! 😄

Vad sägs om nästa fredag, den 15 okt ? Jag kan åta mig att komma på ett ställe i Lund som är bra balans mellan vad Claes efterfrågar följt av kanske lite mer stim (inte sånt stim man får i pengar, utan sånt som kostar istället)... eller inte. Vad ni än vill. Bara vi kan komma överens om ett datum så är stället det minsta problemet... 😉

What say you?

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
Möllan! om inte..

Danny - ska vi dela färdmedel till lund?

Lugnt.

Jag har just köpt ett par nya Damani Spree's så jag går nog...

& förresten så är jag upptagen den 15;de

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Men allvarligt;

Malmökids!

Var brukar ni hänga när ni går ut?

Jag jobbar mycket på stans krogar & klubbar & går i princip överallt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Vad hände med uppslutningen? 😉

aspucko, bassman, Claes, Danny Cort, dbd, dede, djonas, Diwic, Dumb Dan, eckan, maxmaxmax, nattvaktaren, sam, Stinkey, sublunar, Tokas och vem som nu mer bor i Lund/Malmö-trakterna (och vågar träffas IRL 😄).... kom igen nu - föreslå en fredag som passar er! 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt;

Malmökids!

Var brukar ni hänga när ni går ut?

Jag jobbar mycket på stans krogar & klubbar & går i princip överallt.

Pizzeria Torrento är väl det som gäller!!!!!!!!!!

Eh, nu var jag visst inte allvarlig i alla fall.

Har nog betat av samtliga ställen kring Möllan utan någon favorit. Priserna är ju högre uppåt stan men jag tycker att det ibland är trevligt att vidga mina vyer.

Absolut närmast har jag till Pub Nobe; Opretentiöst, avslappnat och tja...vad ska man säg.

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt;

Malmökids!

Var brukar ni hänga när ni går ut?

Jag jobbar mycket på stans krogar & klubbar & går i princip överallt.

Nyhavn har hyst VST-Forum-gänget flera gånger. Davidshalls Restaurang (källaren) har det också varit ett par gånger. Rest. Gallia, Rest. India och Sir Toby's har också drabbats av oss...

Link to comment
Dela på andra sajter

Men allvarligt;

Malmökids!

Var brukar ni hänga när ni går ut?

Jag jobbar mycket på stans krogar & klubbar & går i princip överallt.

Tillfälligt uttråkad så jag kan lika gärna svara... 😳

Är iofs inte Malmöit, men har oundvikligen gått ut mkt där ändå... hade en period för några år sedan då vi alltid åkte in till Malmö efter 3-tiden när haken stängde i Lund. Inkl. "sponsrad" taxirejsing. 😄 Såklart blev det oftast Slagtis då, totalt meningslöst och ångestframkallande egentligen... 😉 Glasklart, Hipp, Slitage, Tunneln o.d. har det oxå blivit en del, men samtliga har lite bitter smak tycker jag... hellre Skeppsbron isf. Kommer inte ihåg vad alla ställen heter/hette...

På senare tid har det mest blivit Lilla Torg (if any), framförallt på sommaren. Tycker uteserveringarna där är essensen av Malmös charm på sommaren! 🙂 Har ibland hamnat på Plysch efteråt. Rätt Ok. Blir bättre desto fler man känner. Har dock lite avsmak för det här Spybar-wanna-be stuket.. att det ska vara inne att komma in luktar bara Sthlmskomplex. Ändå lever man med och i det. 🙁

Tacka vet jag sista halvan av 90-talet då man hängde på house&techno-klubbar som Eter, Starbar, Crocodile och allt vad de nu hette... och raven på Hells Angels bakgård. 😆 På den tiden handlade det mest om att svettas till tunga toner på dansgolvet... sen blev man kompis med krögarna och helt plötsligt ändrades fokus till sprit, mera sprit och ännu mera sprit. 😱

Ett ställe jag inte varit på i Malmö ännu men helt klart avser testa är Schlagerbaren... har hört att det är lika krejzi som gamla goda tiden på Törstiga Torsten i Lund... schlager-skrål-o-skål med after-ski-stämning är rajt app maj ällej! 😄

´

Jag har dock blivit duktig nu och går inte ens ut varje helg längre... 😠 så jag vet inte vad som gäller i malmö nuförtiden?

(edit: shit vilket långt inlägg det blev...! märks att jag är uttråkad... 🙂 ))

Redigerat av hackeman
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Hehe...

Kul tråd nu ju.

Hacke; Du har defenetivt koll på läget & har frekventerat mina stamhak.

Jag jobbar ju som sagt på krogar i Malmö & känner ägarna/personal på varenda ställe ni har räknat upp.

Kul!

IRL!

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
Danny Cort (oregistrerad)
Risken med att träffas IRL är att den här underbart sarkastiska syrliga attityden mot varandra kanske försvinner.

Vågar vi ta den risken?

Precis min tanke.

Jag är rädd att jag ska börja gilla Hacke på allvar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken med att träffas IRL är att den här underbart sarkastiska syrliga attityden mot varandra kanske försvinner.

Vågar vi ta den risken?

Precis min tanke.

Jag är rädd att jag ska börja gilla Hacke på allvar...

Don't go there

Link to comment
Dela på andra sajter

Risken med att träffas IRL är att den här underbart sarkastiska syrliga attityden mot varandra kanske försvinner.

Vågar vi ta den risken?

Precis min tanke.

Jag är rädd att jag ska börja gilla Hacke på allvar...

Haha, känslan är ömsesidig.

Ärligt talat misstänker jag att vi redan setts IRL utan att veta om det... mtp på våra krogliv. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...