Jump to content
Annons

Använda min UB1002 När jag köpt en Tascam 122?


Thorell

Recommended Posts

Hej,

Tidigare så har jag spelat in hemma med en Behringer Eurorack 1002 Mixer och sen kopplat från den till ljudkortet som satt i datorn då jag köpte den.

Jag ville ha bättre kvalite så jag köpte ett nyss ljudkort, ett tascam 122L ( http://www.tascam.com/details;9,15,69,16.html ).

Nu är frågan, har jag någon användning för mixern, är den en "Flaskhals" så att säga?

Jag tänkte koppla in instrumenten i mixen, för att sedan kör signalen till det extern ljudkortet jag köp och sen in i datorn, eller ska jag skita i mixern och bara köra med det externa ljudkortet?

Btw, jag fick med Le versioner av 3 olika program, hur pass bra är Le versioner Vs Fullversioner?

Tacksam för svar.

//Maximilian

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Vet inte hur många utgånger din mixer har, men om du spelar in ett instrumet i taget så tror jag inte du tjänar så mycket på att ha mixern i kedjan. Om du inte måste ha den för att få fantom-matning till en kondensator-mikrofon.

Om du däremot spelar in flera instrumetn kan det nog vara skönt att ha ett ljudkort med flera ingångar så att du får varje instrument på enskilda spår, för mixning.

Redigerat av allansson
Link to comment
Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Mixer kan vara bra:

Om ditt ljudkort inte stänger av (via brytjack på hörlursutgången eller någon switch) line out till högtalarna när du skall sjunga in.

Om hörlursförstärkaren i US-122 är för klen så kan du alltid använda din mixer.

Om preampen i din Tascam är för klen så kan du använda mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...