Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

I princip vet jag hur, man ska ungefär ha 50% destilerat vatten och 50% isotrop och det finns att köpa på apoteket. Men om man endast vill damma av skivorna, vilket tyg ska man då använda? Såvitt jag vet måste tyget vara anti statiskt, men vilka tyger är då antistatiska? Tack för svar.

Annons
Postat
I princip vet jag hur, man ska ungefär ha 50% destilerat vatten och 50% isotrop och det finns att köpa på apoteket. Men om man endast vill damma av skivorna, vilket tyg ska man då använda? Såvitt jag vet måste tyget vara anti statiskt, men vilka tyger är då antistatiska? Tack för svar.

Under min vinyl era 2001-2003 så rengjorde jag mina skivor en hel del men fick aldrig dem knasterfria då blandningen av isopropanolen och destilerat vattnet inte kom ur spåren helt hur mycket jag än drog med trasor. MEN när jag köpte mig en micro lase som är blåa och är bland rengöringsartiklarna i din närbutik så räckte det med två drag och ALLT var borta.

Köp en!

Postat (redigerat)

Under min vinyl era 2001-2003 så rengjorde jag mina skivor en hel del men fick aldrig dem knasterfria då blandningen av isopropanolen och destilerat vattnet inte kom ur spåren helt hur mycket jag än drog med trasor. MEN när jag köpte mig en micro lase som är blåa och är bland rengöringsartiklarna i din närbutik så räckte det med två drag och ALLT var borta.

Köp en!

WOW!

Micro lase? Konsigt att man aldrig hört talas om det förut men de låter lätt värt att skaffa. Är det bara en trasa eller nå medel? Eller ska man använda Micro Lase plus nånting till?

Redigerat av breakmegamix
Postat (redigerat)

eoooeoooo

ja köpte en microfiber, blå, i en närbutik vid rengörings sektionen, och det står att den vid damning fungerar som statisk effekt? är detta bra eller dålig om man ska damma av vinylskivor?

Redigerat av breakmegamix

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.