Jump to content
Annons

Få ljud i reason


DeCarmaux

Recommended Posts

Halloj, jag har ett litet problem, misslyckas med att få igång min klaviatur i reason, köpte nyligen en m-audio Axion49 som dom säger att det är redo så fort man pluggat in USB sladden, vette fan hur jag ska göra känns som om jag prövat det mesta.

hjälp uppskatttas verkligen!!

tack

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Halloj, jag har ett litet problem, misslyckas med att få igång min klaviatur i reason, köpte nyligen en m-audio Axion49 som dom säger att det är redo så fort man pluggat in USB sladden, vette fan hur jag ska göra känns som om jag prövat det mesta.

hjälp uppskatttas verkligen!!

tack

fööljde det inte med några drivrutiner till klaviaturen?

och jag hade problem att hitta min korg i reason men det finns nåt "sök" alternativ i reason där du ska trycka på klaviaturen så letar programmet efter signalen,,de borde funka..annars är det väl drivrutinerna till klaviaturen som strular .vad har du för usb system?

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...
och jag hade problem att hitta min korg i reason men det finns nåt "sök" alternativ i reason där du ska trycka på klaviaturen så letar programmet efter signalen,,

Det där är funktionen för att kolla vilken MIDI-kanal klaviaturet skickar signal på.

Jag kollade M-Audio's hemsida och du behöver nog installera diverse drivrutiner innan du får fart på ditt Axiom.

Kolla Här ( Drivrutiner och Reason Remote V7 för Windows XP )

Redigerat av Lundin
Link to comment
Dela på andra sajter

Halloj, jag har ett litet problem, misslyckas med att få igång min klaviatur i reason, köpte nyligen en m-audio Axion49 som dom säger att det är redo så fort man pluggat in USB sladden, vette fan hur jag ska göra känns som om jag prövat det mesta.

hjälp uppskatttas verkligen!!

tack

Jag har en likadann klav.

Du måste ladda ner Reason Preset patchen från M-Audios hemsida, installera den, och sen så ska Reason hitta din Axiom49. Dock måste du ställa den på preset nr. 10 på klaven.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...
Blumpan (oregistrerad)
Halloj, jag har ett litet problem, misslyckas med att få igång min klaviatur i reason, köpte nyligen en m-audio Axion49 som dom säger att det är redo så fort man pluggat in USB sladden, vette fan hur jag ska göra känns som om jag prövat det mesta.

hjälp uppskatttas verkligen!!

tack

Jag använder en m-audio Axio´m 25 i reason, funkar att spela på och använda alla ljud och så, om den är instalerad och ikopplad ska de bara var att gå in på Edit..Preferences..control sufaces and keyboards så kan du söka på den och så ska den känna av när du slår på nån tangent, sedan in på advanced midi och välja din Axiom i Bus A...men jag har oxå ett problem..jag men jag inte spela in på den, är nybörjare me detta..det jag spelar låter men det spelas inte in..kanske nån kan svara på hur man gör? :S

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...