Jump to content
Annons

Dist I Tracktion


Wibom

Recommended Posts

Hej alla!

Har precis skaffat tracktion 2. Känns bra. Lättjobbat och enkelt.

Nu har jag fått problem. Allt som tracktion får av, eller skickar till mitt audiofire kort distar. När jag spelar in något och byter ljudkort till datorns egna så låter det också jätteskumt. Vad gör jag fel? Har nya drivrutiner för ljudkortet.

Tack på förhand.

/Markus

p.s.

Och är det bara jag som har problem med att programmet stänger sig när jag försöker starta EZ-drummer?

Redigerat av Wibom
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
drloop (oregistrerad)
Hej alla!

Har precis skaffat tracktion 2. Känns bra. Lättjobbat och enkelt.

Nu har jag fått problem. Allt som tracktion får av, eller skickar till mitt audiofire kort distar. När jag spelar in något och byter ljudkort till datorns egna så låter det också jätteskumt. Vad gör jag fel? Har nya drivrutiner för ljudkortet.

Tack på förhand.

/Markus

p.s.

Och är det bara jag som har problem med att programmet stänger sig när jag försöker starta EZ-drummer?

För lågt ställd latency?

EZ Drummer problemet fixar du genom att i inställningar stänga ev en parameter som jag har för mig heter typ realtime priority eller nåt. Klicka bort denna option och EZ drummer kommer att rulla.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej alla!

Har precis skaffat tracktion 2. Känns bra. Lättjobbat och enkelt.

Nu har jag fått problem. Allt som tracktion får av, eller skickar till mitt audiofire kort distar. När jag spelar in något och byter ljudkort till datorns egna så låter det också jätteskumt. Vad gör jag fel? Har nya drivrutiner för ljudkortet.

Tack på förhand.

/Markus

p.s.

Och är det bara jag som har problem med att programmet stänger sig när jag försöker starta EZ-drummer?

För lågt ställd latency?

EZ Drummer problemet fixar du genom att i inställningar stänga ev en parameter som jag har för mig heter typ realtime priority eller nåt. Klicka bort denna option och EZ drummer kommer att rulla.

OK. Har ställt latency så lågt jag kunde... kan vara det.. ska prova att höja den...

Angående disten är det klart att det inte är negativt. Bara när man ska spela in acke... 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...