Jump to content
Annons

Guitar Rig 3

skottis (oregistrerad)

Recommended Posts

skottis (oregistrerad)
Postat

Någon som lyckas spela in med programmet igång? är alltså ute efter att få effekterna + inspelningen i musik program.. mvh

Annons
skottis (oregistrerad)
Postat

andvänder mig av cool edit, vill spela in i cool edit så effekterna från guitar rig kommer med i programmet, lyckas inte få med effekterna in till cool edit.. 😳

Postat (redigerat)

Lite off-topic, men är det ingen som har reagerat på fulheten som finns i guitar-rig runt 4 - 6 Khz,. Trodde först det var min gitarr, men icke då. Lyssnade på studios inspelningar från guitar-rig 3 och samma sak infinner sig där. Dock endast på distljuden. Nä, guitar-rig kommer jag inte använda igen om det inte skall vara ett rent spaceljud eller nått sånt. Är verkligen en frekvens/sound i alla dess distljud som nästan får mig att må illa.

//Anders

Redigerat av Gizmozis
drloop (oregistrerad)
Postat
Lite off-topic, men är det ingen som har reagerat på fulheten som finns i guitar-rig runt 4 - 6 Khz,. Trodde först det var min gitarr, men icke då. Lyssnade på studios inspelningar från guitar-rig 3 och samma sak infinner sig där. Dock endast på distljuden. Nä, guitar-rig kommer jag inte använda igen om det inte skall vara ett rent spaceljud eller nått sånt. Är verkligen en frekvens/sound i alla dess distljud som nästan får mig att må illa.

//Anders

Faktum är att kör man "Marshall" emulering i Amplitube får man också nåt konstigt ljud som hänger med vid hårdare distorsion. Gäller när jag kör humbuckers, fenomenet blir mindre när jag har spelat in singlecoil mickar. De andra förstärkaremuleringarna i Amplitube lider inte av denna artifakt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.