Jump to content
Annons

DiscoHouse


Reason

?  

11 röster

  1. 1. ?

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      5


Recommended Posts

LÅTNAMN: Up

ARTIST/GRUPP: Reason

GENRE: House

LÅTLÄNGD: 3.43

KOMPOSITÖR: Reason

PRODUCENT: Reason

EV. MEDVERKANDE:

INSPELNINGSÅR: 2004

FORMAT: mp3

STORLEK: 5.2

STATUS: skiss

LÅTLÄNK:borttagen för analys 😆

En låt i ett tidigt stadie, gärna lite feedback om de är nåt att ha?

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Bästa jag hört från dig - lätt!

Dribbla inte bort denna nu, ta det lugnt!

Så jävla distiga trummor...

😆

Är samplingen farlig?

edit: Kan bli precis hur bra som helst. Verkar ha lossnat lite där nere i Götet? 😆

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)

Maximizer är ute!

Dansproducenter använder det inte längre utan knuffar bara upp mixen med klassiska kompressorer. Testa!

Annars....ja vad fan

Jag hoppas att jag får vara först med att jocka det här. det kommer bli en BOMB!

Fast samplingen är ju ruskigt farlig...

Kör på, man. Götet rockar!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det här hade nog fått varenda homo på Twilo å skaka på skinkorna 😎 Vi övriga skakar oxå. Mycket bra!

Ska man peta lite så kan man tycka att synthbasen som kommer vid 45 sek kunde filas på lite mer så den smälter in bättre. Men det var bara för att vara petig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja mycket bra. Jag skulle jobba lite mer med mixningen. Det känns som att ljuden trängs ganska mycket i mitten. Virvelljudet kunde få lite mer utrymme tycker jag. Sedan är det mycket mellanregister i min medhörning. Lite mer djup av både botten och diskant kanske?

Låten är mycket bra. Samplingarna snygga. 😉

Redigerat av Egghuvud
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag faller in i ledet av lovordning..det är något här som du absolut ska spinna vidare på...

..o sen lite tyck o tänk då 😉 : Jag tror att du får fason på den här mixen genom att mixa om en del ljud, och placera dom lite annorlunda, dels i djupled, dels i panoramat..

Tycker också att är låten ganska midrange'ig ( övre mid) sen uppfattade jag 16-delssynten som lite för stark för den störde fokuseringen från rytmen, wahwah-gitarren och voxen..

Jag skulle också dra upp basen en aning o få den hörbar

annars är det inget

Edit: en hel massa "dels" borttaget

Redigerat av demoniqus
Link to comment
Dela på andra sajter

Tack Demonen

Jag känner oxå att en del ljud ligger fel samt lite splittrade känslor beträffande 16delarens vara eller icke vara. Helt klart måste jag iaf fall backa den i ljudbilden.

Underbart med alla konstruktiva synpunkter

Tack alla! 😉

EDIT: jag har uppdaterat filen ett par gånger sen första versionen

Redigerat av Reason
Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra, men saknar bett i trumpaketet.

då skall jag lägga sista krutet där då, sen skiter jag i den, tillsvidare iaf 😕 tror jag 😉

😆 *host* stackars Dan..vill du ha lite hostmedicin?... Reason.. strunta inte i låten..låt den vila om du börjar bli trött.. gör något nytt istället... risken är bara stor att du ändrar för mycket saker som ger låten dess karaktär... sen blir det bara utslätat och intetsägande...

Låt dan få lägga lite trummor, bara för att få en vinkling av låten du kanske inte tänkt på.. ( kommer garanterat få en hård snärtig kick iaf 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter riktigt bra, men saknar bett i trumpaketet.

då skall jag lägga sista krutet där då, sen skiter jag i den, tillsvidare iaf 😕 tror jag 😉

😆 *host* stackars Dan..vill du ha lite hostmedicin?... Reason.. strunta inte i låten..låt den vila om du börjar bli trött.. gör något nytt istället... risken är bara stor att du ändrar för mycket saker som ger låten dess karaktär... sen blir det bara utslätat och intetsägande...

Låt dan få lägga lite trummor, bara för att få en vinkling av låten du kanske inte tänkt på.. ( kommer garanterat få en hård snärtig kick iaf 😆 )

Link to comment
Dela på andra sajter

Danny Cort (oregistrerad)
( kommer garanterat få en hård snärtig kick iaf  😕 )

Vaaaad får dig att tro det?

😆

Kanske cuz u was sleepin on it on ya way home...

Redigerat av Danny Cort
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...