Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla studioiter och ett stort tack till alla som röstade.

Som vinnare av förra festivalen fick jag Àran att anordna nÀsta festival. DÄ jag inte riktigt har resurser och tid att arrangera nÀsta festival har Uozon varit sÄ vÀnlig att ta över ansvaret för nÀsta festival.

SÄ frÄn och med nu kommer allt att gÄ igenom honom planen Àr att anordna festivalen efter jul nÄgon gÄng.

Har ni synpunkter fÄr ni gÀrna skriva i trÄden men hur det hela styrs upp Àr nu med varm hand överlÀmnat till Uozon.

Med en förhoppning om riktigt mÄnga deltagare i nÀsta festival önskar jag er alla allt gott och ett stort lycka till till Uozon!

Annons
Postat

Kom bara pÄ ett tema som kanske skulle vara roligt. Tema: Inga instrument, eller nÄtt sÄnt, vad man vill kalla det. AlltsÄ att man fÄr anvÀnda sig av naturljud, stolar, kastruller, bord, skrikande grannar, ja vad som helst utom sÄnt som klassas som instrument.

//Anders

Postat

Sixties har frÄgat om intresset för en ny punkfestival.

Det tycker jag Ă€r en lagom (kan man sĂ„ga sĂ„ om punk?) idĂ© som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, sĂ„ har vi nĂ„t att fylla alla lediga dagar med ... 😛

Postat

Tycker det saknas morot nog för att tillrÀckligt mÄnga ska stÀlla upp i studiofestivalerna.

Vore kul att kanske ha en stooor festival dĂ€r all fĂ„r briljera med whatever they want och sen göra ett uppslag i tidningen dĂ€r dom rankas, lite kommentarer frĂ„n forumet, kanske expertutlĂ„tanden frĂ„n artister, eller varför inte Bert om han gĂ„r att övertala 😏

Ja lite som en melodifestival dÀr vinnaren vinner ett hemma hos reportage hos sig sjÀlv.

Skulle kanske kunna locka fram alla talanger som gömmer sig i forumets mörka vrĂ„r 😛

Postat

vill bara sÀga att punkfestivalen kör jag pÄ sidan om de vanliga festivalerna som ett Ärligt Äterkommande evenemang.

förslaget att tidningen skulle uppmÀrksamma nÀsta festival lÄter som en god idé, deltagandet (och röstandet) har varit lite dÄligt pÄ senare tid.

festivalen utan instrument (pots and pans) var det inte sÄ lÀngesedan som det var tema.

annar vore ett fÀrdigt trummspÄr (i midi) en kul grej att göra en lÄt till. dÄ kan ju alla göra sin musik i valfritt tempo.

Postat (redigerat)

Det tycker jag Ă€r en lagom (kan man sĂ„ga sĂ„ om punk?) idĂ© som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, sĂ„ har vi nĂ„t att fylla alla lediga dagar med ... đŸ˜±

tjenar pÄ dig, Jag har faktiskt tÀnk pÄ det dÀr med Punk och mÄnga vill ha den sortens muik i festivalen. Men lite för trÄkigt om man bara körde en festival dÀr man gjorde punk. För punk Àr ju sÄ bredd genre och mÄnga har olika synpunkter pÄ vad som Àr punk och inte punk. Men hur som helst sÄ kommer jag presentera min idé hÀr om nÄgra dagar sÄ hÄll utskick efter den

Redigerat av Uozon
Postat (redigerat)

IdeĂ©n om att presentera vinnaren i studiotidningen och nĂ„gon artists utlĂ„tande Ă€r ingen dum idĂ©. Tror jag skulle sporra fler till att delta. Kanske Ă€ven ett pris som inte bara Ă€r Ă€ra och ansvar för nĂ€sta festival, utan kanske ett presentkort pĂ„ 4-sound eller Musikbörsen?? 😄 skulle antagligen locka fler, och ju fler desto roligare. 😄

Och jag tycker personligen att temat och genre skall röstas fram, DÄ skulle sÄ mÄnga som möjligt delta.

/Memphis

Redigerat av Memphis
Postat

Det tycker jag Ă€r en lagom (kan man sĂ„ga sĂ„ om punk?) idĂ© som man kan besluta om nu under december, med leverans efter jul, sĂ„ har vi nĂ„t att fylla alla lediga dagar med ... 😏

tjenar pÄ dig, Jag har faktiskt tÀnk pÄ det dÀr med Punk och mÄnga vill ha den sortens muik i festivalen. Men lite för trÄkigt om man bara körde en festival dÀr man gjorde punk. För punk Àr ju sÄ bredd genre och mÄnga har olika synpunkter pÄ vad som Àr punk och inte punk. Men hur som helst sÄ kommer jag presentera min idé hÀr om nÄgra dagar sÄ hÄll utskick efter den

Det Àr vÀl det som Àr kul att det Àr en bred genre sÄ alla bidrag inte lÄter lika.

sen förstÄr jag att alla inte gillar punk men den som vill fÄr vara med. annars kan man köra sin egen synth, hiphop,folkmusik eller vad man vill festival. dessa festivaler skiljer sig frÄn de vanliga eftersom det iinte finns nÄgot försvÄrande tema eller nÄgot som lÄten mÄste innehÄlla.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.