kojdavid (oregistrerad) Postat 29 november 2007 Postat 29 november 2007 Hej! har kopplat Alesis DM5 + DFH till Cubase.. men ljudet kommer försent? hur kommer detta sig, och går det att lösa? tacksam för svar! Mvh David
basshole Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur är slapp du ju betala för DFH och Cubase.
kojdavid (oregistrerad) Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur är slapp du ju betala för DFH och Cubase. Jag har det. EMU 0404 ljudkortet är det jag har. vad menar du med att jag slapp betala för Cubase o DFH? Så hur ska jag göra?
joachime Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur är slapp du ju betala för DFH och Cubase. Jag har det. EMU 0404 ljudkortet är det jag har. vad menar du med att jag slapp betala för Cubase o DFH? Så hur ska jag göra? Vilka drivrutiner till ljudkort har du valt i Cubase? Vilken latency jobbar ljudkortet på?
kojdavid (oregistrerad) Postat 30 november 2007 Postat 30 november 2007 byt ljudkort till ett som har ASIO-drivrutiner. Det kommer kosta ett par hundralappar men som tur är slapp du ju betala för DFH och Cubase. Jag har det. EMU 0404 ljudkortet är det jag har. vad menar du med att jag slapp betala för Cubase o DFH? Så hur ska jag göra? Vilka drivrutiner till ljudkort har du valt i Cubase? Vilken latency jobbar ljudkortet på? Drivrutinerna är E-MU Asio. latency input ligger på 52.154 ms och Output 49.887 ms hur ska jag göra? Mycket tacksam för all hjälp! ni är toppen! 😳
JJRockford Postat 1 december 2007 Postat 1 december 2007 Vilken version av Cubase har du? I min version går man (inne i cubase) till devices->device setup->vst audiobay och väljer sen vilken latency man vill använda. Att ha en halv sekund som du har är alldeles för långsamt, sätt ner den till under 10 ms.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.