Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag har varit medlem pÄ forumet ett tag men bara lÀst trÄdar mest..

det Àr sÄ att jag har en micpreamp (Jomeek VC1QS) och min mixer Àr en behringer mx-8000(gamla bra modellen)

nu har jag kopplat preampen genom mixern och sedan till ljudkortet men tycker att det inte lÄter nÄ vidare.... skullle det funka bÀttre om jag kopplade preamp out direkt till ljudkortet och sen en extra ugÄng till mixern för lyssning nÀr inspelning sker?? ...har ganska mycket prylar men mÄste strukturera nÄt bra sÀtt att koppla in allt pÄ ..

tacksam för ev. hjĂ€lp 😉

Annons
Postat
Hej!

Jag har varit medlem pÄ forumet ett tag men bara lÀst trÄdar mest..

det Àr sÄ att jag har en micpreamp (Jomeek VC1QS) och min mixer Àr en behringer mx-8000(gamla bra modellen)

nu har jag kopplat preampen genom mixern och sedan till ljudkortet men tycker att det inte lÄter nÄ vidare.... skullle det funka bÀttre om jag kopplade preamp out direkt till ljudkortet och sen en extra ugÄng till mixern för lyssning nÀr inspelning sker?? ...har ganska mycket prylar men mÄste strukturera nÄt bra sÀtt att koppla in allt pÄ ..

tacksam för ev. hjĂ€lp 😛

VC1QCS Àr ju en riktigt trevlig preamp. DÀremot Àr jag i alla fall personlign inte lika imponerad av Behringers signalvÀgar.

Ja, jag Àr helt övertygad om att du blir betydligt mera nöjd med ljudet om du kopplar direkt...

Postat

Javisst!... preampen lÄter riktigt bra! Àr vÀldigt nöjd med den!..

kopplade direkt till ljudkortet och det lÀt mycket bÀttre!..

anvÀnder mixern för lyssning & inkoppling av resten av utrustning (synthar,racksynthar osv)

Nu nÀr vi ÀndÄ pratar mikpreampar tÀnkte jag frÄga om ni har nÄgot tips pÄ en bra mikrofon för max 3.000 begagnad. Har nu en studioprojects b1 men tycker den Àr lite för vass i diskanten!

Mvh Filip đŸ„°

Postat
Javisst!... preampen lÄter riktigt bra! Àr vÀldigt nöjd med den!..

kopplade direkt till ljudkortet och det lÀt mycket bÀttre!..

anvÀnder mixern för lyssning & inkoppling av resten av utrustning (synthar,racksynthar osv)

Nu nÀr vi ÀndÄ pratar mikpreampar tÀnkte jag frÄga om ni har nÄgot tips pÄ en bra mikrofon för max 3.000 begagnad. Har nu en studioprojects b1 men tycker den Àr lite för vass i diskanten!

Mvh Filip 😉

SjÀlv Àr jag tveksam till begagnade mikrofoner om man inte vet vad de har varit med om och har en chans att prova dem ordentligt och kolla sÄ membranet Àr "snusfritt". SÄ det Àr nog den viktigaste biten.

Vad gÀller mikrofoner i övrigt sÄ Àr ju det en av de mest stÀllda frÄgorna pÄ forumet, sÄ en sökning pÄ forumet torde ge dig en lÄng rad svar. BÄde frÄn Claes och mig och mÄnga andra...

Oavsett det sÄ gÀller vÀl Àven vid nyinköp att: Prova, sÄ du vet att mikrofonen Àr vad du vill ha. Mikrofoner Àr vÀldigt individuellt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.