Jump to content
Annons

Dubbletter vid midi-inspelning


schopin

Recommended Posts

Hej!

Sen jag körde in Logic 8 har jag fått dubbla toner varje gång jag trycker ner en tangent på klaviaturen. I början märkte jag det inte eftersom det överallt lägger sig en extra ton precis över den andra, men när jag raderade en ton och såg att det fanns en kvar under och att det var så överallt fick jag huvudbry. Detta påverkar givetvis soundet och gör allt extra starkt och att radera alla dubbletter är otänkbart manuellt.

Jag har för mig att jag har läst om det här problemet tidigare men kan inte hitta tråden igen (kanske ett annat forum).

Jag kör alltså midi från ett stagepiano via ett fw-ljudkort till en iMac G5 i Logic 8. Jag är säker på att jag med samma utrustning i Logic 7 inte har haft det här problemet.

Jag tvivlar på att det kan vara en sån uppenbar bugg i 8:an, så jag frågar därför om det är någon inställning i Logic som jag ska pilla på?

Tack för hjälp!

e/ jag hittade precis en tråd där det gavs tips om att byta "all" till en specifik midi-kanal. ska testa det och återkommer snart...

Redigerat av schopin
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag tvivlar på att det kan vara en sån uppenbar bugg i 8:an, så jag frågar därför om det är någon inställning i Logic som jag ska pilla på?

Har hittat den och flera andra " Uppenbara " Buggar i åttan tyvärr.

Lösning 1 : se till att du får in midi genom antigen Midikabel eller USB inte båda.

Lösning 2 : Gå till enviroment , välj midi och dra sedan en kabel från ditt Midiklaviatur ( CME UF7 i mitt fall ) till klaviaturet du ser och radera alla andra kablar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tvivlar på att det kan vara en sån uppenbar bugg i 8:an, så jag frågar därför om det är någon inställning i Logic som jag ska pilla på?

Har hittat den och flera andra " Uppenbara " Buggar i åttan tyvärr.

Lösning 1 : se till att du får in midi genom antigen Midikabel eller USB inte båda.

Lösning 2 : Gå till enviroment , välj midi och dra sedan en kabel från ditt Midiklaviatur ( CME UF7 i mitt fall ) till klaviaturet du ser och radera alla andra kablar.

Dubbla midinötter har jag varit med om i 7´an också.

Konstigt att de inte har fixat det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...