Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Dom har gjort det förut och nu gör dom det igen! HÄll öronen öppna efter deras nya platta. Alla ni som gillade det som slÀpptes av Pink Floyd, Stones, Who, Stooges och co sÄdÀr 1969-72, kommer absolut ha glÀdje av alla SOOL plattorna, det finns 3 och den fjÀrde, "Origin" som sagt pÄ g. Första singeln harvas redan i radion, "Big time". Tungt!

Smakprov: http://www.animero.com/warner/tsool/cdon/tsool.html

Redigerat av hammagrella
  • 3 veckor senare...
Annons
Postat

Nu har jag den i min hand! (FICK den av en kompis som kĂ€nner nĂ„gra pĂ„ Warner! Ibland har man tur!) FĂ„r f-n ta och gĂ„ hem tidigare frĂ„n jobbet idag!! Happiness is a warm cee-dee..... 🙂

nattvaktaren (oregistrerad)
Postat

Soundtrack of our Wives Àr ju ruggigt överskattade.

Postat

Inte av fansen iallafall, dom sĂ€ljer ju inte mycket, men alla gillar att snacka om dom (inte minst jag 😄 )!

Postat
Första singeln harvas redan i radion, "Big time". Tungt!

Jag kÀnde mig lite lÀtt tveksam nÀr jag hörde den och hoppas att resten av plattan Àr annorlunda. Det kÀndes som nÄgot som har gjorts ett par gÄnger (utan att jag riktigt kan identifiera det).

Postat
Första singeln harvas redan i radion, "Big time". Tungt!

Jag kÀnde mig lite lÀtt tveksam nÀr jag hörde den och hoppas att resten av plattan Àr annorlunda. Det kÀndes som nÄgot som har gjorts ett par gÄnger (utan att jag riktigt kan identifiera det).

Du har rÀtt! Nyskapande Àr inte direkt det man fÄr av dom hÀr grabbarna. Men gammalt gott mos med nya kryddor i viss mÄn......

Postat

Ja, lÀtt.

Har aldrig fattat vad som Àr speciellt med dem. Dem har verkligen inte nÄgon egen stil, och den stil dem har Àr verkligen inte speciell pÄ nÄgot sÀtt.

Men för sÀkerhets skull kollade jag pÄ dem live, radio kan ji vara lite missledande ibland...

Fast dem var Ă€nnu trĂ„kigare live Ă€n pĂ„ radio.. 😉

Postat

SĂ„g Ebbot (sĂ„ngaren alltsĂ„) pĂ„ minsta scenen pĂ„ Arvikafestivalen för nĂ„gra Ă„r sedan. Ackompanjerad av en TB303-liknande synth och tvĂ„ vinkelslipar satt han pĂ„ en stol och brölade... 😉

Det var en mycket intressantare spelning Ă€n nĂ€r SOOL spelade dĂ€r i somras...dock nĂ„got mindre vĂ€lbesökt... 🙂

captain nemo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Jag fattar inte - men jag Ă€r vĂ€l helt borta. Bedövad... 😉

Jag fattar inte storheten hos sÄna hÀr band som Soundtrack of our Lives, Bob Hund och The Hives. (Fan kommer inte pÄ fler exempel nu - skall komplettera senare)

Det Àr ett jÀkla skrammel och inte sÀrskilt intressanta lÄtar. Men vissa musiktidskrifter haussar dem sÄ in i bÀngen och analyserar in i minsta detalj hur lÄtarna spelas in. Det lÄter ju skit i alla fall.

Lyssna pÄ BeatleslÄtarna som pingpongades ner pÄ en fyrakanalare - det Àr ljud det! Det gick utan 107 spÄr i Protools.

För övrigt anser jag att Cartago borde förstöras.

//omen

Redigerat av captain nemo
Postat
Du har rÀtt! Nyskapande Àr inte direkt det man fÄr av dom hÀr grabbarna. Men gammalt gott mos med nya kryddor i viss mÄn......

Jo, och det Ă€r delvis det jag gillar med dem, men i vanliga fall brukar de ju kunna sĂ€tta en speciell SOOL-prĂ€gel pĂ„ det de gör. Jag kunde inte riktigt höra de "nya kryddorna" pĂ„ singeln. Det Ă€r ju inte som AC/DC dĂ€r man i stort sett kan lĂ€gga texten till Back In Black pĂ„ Highway To Hell och det funkar Ă€ndĂ„... 😉

Postat

Det enda dÄliga med tsool Àr deras nya hemsida...

Om folk fattat hur bra dessa gossar Àr, hade Oasis fÄtt agera förband till Tsool.

Ska bli en fröjd att fÄ se dem pÄ Cirkus nu i november...

Postat

Jag gillar dem ocksÄ och fattar inte hur nÄgon kan lÀgga in dem i samma kategori som Hives.

Postat
Jag fattar inte storheten hos sÄna hÀr band som Soundtrack of our Lives, Bob Hund och The Hives. (Fan kommer inte pÄ fler exempel nu - skall komplettera senare)

Kent, HÄkan Hellström... Med dem fattar jag fan inte heller..

Postat

ajaj.. lite illa.. bob hund Àr genier men the hives Àr typ underhÄllare. förstÄr precis vad du menar men bob hund platsar fan inte i den listan. lyssna pÄ "plankton" sÄ förstÄr du förhoppningsvis varför.

Ibland försegÄr det mÄnga saker samtidigt i musik, och man kanske inte hinner med att uppfatta allting första gÄngen man lyssnar. MÄnga band Àgnar fulltid Ät att göra sin musik sÄ förvÀnta dig inte att du kan förstÄ allting du hör direkt.

Postat

Hugga, nu blandas det vilt hĂ€r. Kent, bob hund, HĂ„kan Hellström, Hives och TSOOL har vĂ€l INGENTING gemensamt, förutom att dom Ă€r svenska och spelar gitarr och har viss förkĂ€rlek för gamla influenser... Oj, det var ju tre saker som var gemensamt dĂ€r... 😉 Hursomhelst, TSOOL kĂ€kar dom andra till frukost enligt min Ă„sikt. OK, bob hund fĂ„r dom lite tuggmotstĂ„nd pĂ„ och till viss mĂ„n Ă€ven Kents andra platta, men annars.....

(HÀrligt med en sÄn hÀr trÄd dÀr man inte KAN bli överens av att diskutera!)

Postat
Kent, bob hund, HÄkan Hellström, Hives och TSOOL har vÀl INGENTING gemensamt, förutom att dom Àr svenska och spelar gitarr och har viss förkÀrlek för gamla influenser...

Och alla Ă€r vĂ€ldigt överskattade.. Enligt min mening i alla fall. 😉

captain nemo (oregistrerad)
Postat
Hugga, nu blandas det vilt hĂ€r. Kent, bob hund, HĂ„kan Hellström, Hives och TSOOL har vĂ€l INGENTING gemensamt, förutom att dom Ă€r svenska och spelar gitarr och har viss förkĂ€rlek för gamla influenser... Oj, det var ju tre saker som var gemensamt dĂ€r... 😉 Hursomhelst, TSOOL kĂ€kar dom andra till frukost enligt min Ă„sikt. OK, bob hund fĂ„r dom lite tuggmotstĂ„nd pĂ„ och till viss mĂ„n Ă€ven Kents andra platta, men annars.....

(HÀrligt med en sÄn hÀr trÄd dÀr man inte KAN bli överens av att diskutera!)

Nej, Kent har ingenting gemensamt med de andra, för Kent kan vara ganska bra av och till.

Men egentligen sÄ faller Àven de in i gruppen skrammelorkestrar.

Det som skiljer ut Kent lite Àr att de Àr en vÀrdig arvtagare till det som Reeperbahn lÀmnat efter sig. En annan bra orkester i skrammelgenren Àr ju förstÄs Docent Död...

/nemo

Postat
Dom har gjort det förut och nu gör dom det igen!

Den meningen sÀger allt om TSOOL. Jag har de tvÄ första skivorna, och de Àr vÀl trevliga men vore de inte kul om de provade nÄt nytt?

Postat

Kent??? Kent hade nerv i musiken fram till och med Isola... Hagnestaskivan var sÄdÀr men den senaste skivan var ju sÄ otroligt mainstream-feg. Hits fUr alle? Kent kÀnns numera lika intressanta som Inxs...

Hur bra var Origin-skivan nu dÄ? Har intrycken hunnit sÀtta sig?

LÄtar som sitter direkt brukar ha rÀtt kort bÀst-före-tid...

Postat

tomazopantera: FörvÄnansvÀrt lÀtt-tillgÀnglig tycker jag sÄ lÄngt. Bra. Yes! MÄste smÀlta lite först bara....., Äterkommer.

speed-focus: DÀr e jag kluven, visst Àr det kul med band som utvecklas. Men vissa band gillar jag för att dom gör sin grej. UngefÀr som om Hamburgare plötsligt skulle smaka ÀggmajonÀshalvor - kul, men inte vad man vill ha nÀr man e bakis.

Nemo: nu Ă€r du yr i mössan 🙂. Jag förstĂ„r vad du syftar pĂ„ med skrammelorkester om du menar band med punkinfluenser, Hives Ă€r ett, ungefĂ€r som Whyte Seeds och, tja Docenterna var vĂ€l frĂ„n början ett punkband som ville utvecklas till ett Eldkvarn, men att slĂ€nga in Soundtrack i det hĂ€r gĂ€nget tycker jag e lite galet - TSOOL har mer gemensamt med gammal Stones och flumrock Ă€n med The Damned.

Men men, det börjar lÄta som en parodi med Schyffert och Per Sindling Larsen hÀr nÀr man fackar in band. Men kul Àre!

HĂ„kan Hellström Ă€r för övrigt en skrammelorkester 😆 ! Hörde The Plan yla pĂ„ radion idag, dom mĂ„ste ha samma sĂ„ngpedagog allihop i Broder Daniel, dĂ€r ligger tillochmed man sjĂ€lv i lĂ€!!

Postat

Man kan vĂ€l knappast sĂ€ga att Soundtrack of our lives Ă€r överskattade...? Överskattad betyder vĂ€ll att man fĂ„r mer uppmĂ€rksamhet Ă€n man egentligen förtjĂ€nar (och man kan ju knappast beskylla TSOOL för att fĂ„ mycket uppmĂ€rksamhet??)

Tycker Soundtrack Àr Sveriges bÀsta och spelskickligaste band... Och ni som sÀger att de Àr trÄkiga live har garanterat inte sett dem pÄ riktigt... De har ett sjujÀvla ös pÄ scen. Det Àr fakta.

Sen fattar jag itne det hĂ€r med att "prova nĂ„got nytt" - det Ă€r vĂ€ll rĂ€tt svĂ„rt nĂ€r det gĂ€ller rock 'n' roll? 😉

Skrammelorkestrar?! Det var vĂ€ll det alla sa om Beatles ocksĂ„ pĂ„ 60-talet? 😆

Postat

...Förövrigt gillar jag bÄde soundtrack, kent, bob hund, hÄkan helsltröm, the plan och broder daniel. Har dÀremot lite svÄrt för the hives (iaf i större mÀngder Ät gÄngen)

Postat
DÀr e jag kluven, visst Àr det kul med band som utvecklas. Men vissa band gillar jag för att dom gör sin grej. UngefÀr som om Hamburgare plötsligt skulle smaka ÀggmajonÀshalvor - kul, men inte vad man vill ha nÀr man e bakis.

Nja, deras första skivor finns ju kvar Àven om de byter stil. En bÀttre liknelse vore om McDonalds skulle byta namn pÄ Big Mac varje Är och hÀvda att det var en helt ny hamburgare.

Postat
En bÀttre liknelse vore om McDonalds skulle byta namn pÄ Big Mac varje Är och hÀvda att det var en helt ny hamburgare.

...vilket Ă€r ju precis vad McDonalds gör! 😆 Soundtrack har iallafall nya omslag.... 😄

Postat
Man kan vĂ€l knappast sĂ€ga att Soundtrack of our lives Ă€r överskattade...? Överskattad betyder vĂ€ll att man fĂ„r mer uppmĂ€rksamhet Ă€n man egentligen förtjĂ€nar (och man kan ju knappast beskylla TSOOL för att fĂ„ mycket uppmĂ€rksamhet??)

Tycker Soundtrack Àr Sveriges bÀsta och spelskickligaste band... Och ni som sÀger att de Àr trÄkiga live har garanterat inte sett dem pÄ riktigt... De har ett sjujÀvla ös pÄ scen. Det Àr fakta.

LÀtt att det Àr överskattade.

Och ös? Jag fattar verkligen inte hur dem kan vara "ösiga". Jag skulle snarare förstÄ att folk gillade dem för att dem var "softa".

Postat (redigerat)

Sluta prata om McDonka!! Jag har inte Ă€tit lunch Ă€n och dom hĂ„ller till alldeles för nĂ€ra mitt jobb... 😄

Redigerat av android
Postat

men Tokas du kan ju inte pÄstÄ att de fÄr mycket uppmÀrksamhet?

Och som sagt ahr man sett en soundtrack of our lives-konsert KAN man inte tycka att de Ă€r "softa". Sen om man gillar dem eller inte det Ă€r ju en annan femma... 🙁

Sen blir de ju mer och mer poppiga för varje skiva de slĂ€pper... men ingen kan vĂ€ll lyssna pĂ„ "confrontation camp", "dow jones syndrome" elelr infra riot och sen sĂ€ga att de itne Ă€r ösiga? 😛

Ni ska inte tÀnka sÄ himla mycket nÀr ni lyssnar pÄ musik

Postat

Lyssnat nÄgra varv nu. Enorm första 3 lÄtarna, sen blir den ojÀmnare, men sÀg att 7 trax av totala 12 tillhör det bÀsta dom gjort, för mig Àr det ungefÀr vad jag krÀver av ett bra album nuförtiden. Resten Àr utfyllnad tyvÀrr, mycket man hört tidigare.

Men den Àr vÀrd stÄlarna, absolut! KnÀckande start som sagt. LÄter som en modern Quadrophenia plus flera gitarrer och flera körer.

Postat

LÄter som en helt normal Tsool-platta med andra ord och fyra plus i av Bjurman i aftonbladet???

Gubbarna har ju alltid lyckats snickra ihop minst ett par klassiker per album...

Firmament vacation Àr ju favvolÄten...

Men tolv spÄr lÄter lite snÄlt? Hade inte deras första album sÄ mycket som 19spÄr?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.