Jump to content
Annons

Komplettera med subbas?


KaptenGnissel

Recommended Posts

Annons
Hmm!

Tycker att det är rent löjeväckande att läsa denna och några andra trådar om dold reklam.

Tycker herr Oldsberg skärper tonen o antingen förbjuder all "smygreklam" eller så stoppar du

denna tramsiga förföljelse av en utpekad hemsk utsugare, som försöker skinna oss på alla

våra pengar. icon8.gif

Det tycker faktiskt inte jag alls att Oldsberg skall göra..

Allas åsikter är lika värda i detta forum likaväl som alla skall få göra sin röst hörd i en demokrati..

Självklart skall man inte hålla på med personangrepp (varje forumdeltagares ansvar) men jag

undrar vilket debattklimat vi skulle få om det började införas nån form av censur/debattbegränsning här..

Link to comment
Dela på andra sajter

Nå, nu vet vi alla var Nattvaktaren står. Ingen större anledning för mig eller andra att kommentera den typen av inlägg mer.

När det gäller Claes så är han enligt min åsikt en av de bärande personerna på det här forumet. Alla svar jag nånsin sett honom skriva uppfattar jag som komna ur en ärlig avsikt att hjälpa. Han har aldrig mörkat att han har en sidoverksamhet till det dagliga där man kan köpa lite olika saker, men jag har aldrig sett ett enda svar som beror på att han vill sälja något själv.

Så låt oss hjälpas åt att ha Claes kvar på forumet.

Gunnar

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar 😲

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar 😲

skillnaden är att Claes driver en firma som säljer dessa saker!!

Vi andra dödliga slösar bara pengar på sakerna.. 😆

Redigerat av IDF
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar 😲

skillnaden är att Claes driver en firma som säljer dessa saker!!

Vi andra dödliga slösar bara pengar på sakerna.. 😆

Å de är ju därför jag gillar dig 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar 😲

skillnaden är att Claes driver en firma som säljer dessa saker!!

Vi andra dödliga slösar bara pengar på sakerna.. 😉

Å de är ju därför jag gillar dig 😆

haha.. 😆

denna trådens sötaste inlägg!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar :rolleyes:

skillnaden är att Claes driver en firma som säljer dessa saker!!

Vi andra dödliga slösar bara pengar på sakerna.. 😉

Å de är ju därför jag gillar dig 😉

haha.. 🥰

denna trådens sötaste inlägg!!

Tyckte tråden behövde lite kärlek oss Prylbögar emellan.

Off topic:

Apropå det hur gick det med min artikel du skulle scanna in åt mig sölpelle?

Känns som att tråden redan är sabbad ändå, kanske ska dra en vits också eller? Njae kanske inte!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar Claes jag med och har alltid känt förtroende för honom. Men jag förstår också Nattvaktarens poäng.

Ett förslag som jag tror att Nattvaktaren kanske skulle köpa är att Claes skriver in i sin signatur T ex: Återförsäljare av ADAM, StudioProjects,LineAudio, Auralex mm mm.

Tycker det låter som ett rimligt förslag.

Vet inte om jag håller med dej - vi sitter ju och pratar oss varma för saker vi har köpt,

och reklamar hej vilt för dessa saker i olika trådar..

Ser egentligen inte nån direkt skillnad på mitt beteende och Claes, möjligen att han tjänar mera pengar :rolleyes:

skillnaden är att Claes driver en firma som säljer dessa saker!!

Vi andra dödliga slösar bara pengar på sakerna.. 😉

Å de är ju därför jag gillar dig 😉

haha.. 🥰

denna trådens sötaste inlägg!!

Tyckte tråden behövde lite kärlek oss Prylbögar emellan.

Off topic:

Apropå det hur gick det med min artikel du skulle scanna in åt mig sölpelle?

Känns som att tråden redan är sabbad ändå, kanske ska dra en vits också eller? Njae kanske inte!

hehe..

jag är slööö. 😄 det var fan ett år sen jag lovade det!! vad sägs om att jag kanske ordnar det.. 😉

ett skämt?? orkar inte.. dra på trean istället..

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmm!

Tycker att det är rent löjeväckande att läsa denna och några andra trådar om dold reklam.

Tycker herr Oldsberg skärper tonen o antingen förbjuder all "smygreklam" eller så stoppar du

denna tramsiga förföljelse av en utpekad hemsk utsugare, som försöker skinna oss på alla

våra pengar. icon8.gif

Det tycker faktiskt inte jag alls att Oldsberg skall göra..

Allas åsikter är lika värda i detta forum likaväl som alla skall få göra sin röst hörd i en demokrati..

Självklart skall man inte hålla på med personangrepp (varje forumdeltagares ansvar) men jag

undrar vilket debattklimat vi skulle få om det började införas nån form av censur/debattbegränsning här..

Ska vi ställa allt till sin spets då?

-Varför finns detta forum?

-Vem tjänar pengar på att driva detta forum ?

-Inte menar du väl att det är på ren och skär välgörenhet som detta drivs?

Men kanske man kan sälja lite lösnr och prenumerationer på att driva ett forum som det här, vad vet jag!

Så länge jag inte får reklam i min e-post och i mitt konto här, så kvittar det om Cleas gör lite "smygreklam".

Sen är det så typiskt svenskt att komma med att allas "åsikter" är lika värda, blahh säger jag bara!

Om man öppet trakasserar nån som i det här fallet, så är det bara löjligt att påstå att det skulle vara "värt" nått.

Det är värt förakt möjligen.

På vilket sätt har någon drabbats av reklam här? vore intressant att få veta hur många som lidit svårt av

den så smittsamma reklamusnojus som finns här.

Redigerat av Basso
Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhhrrm...kan vi hålla oss till ämnet kanske.

För övrigt anser jag mig fullt kapabel att tänka själv och fatta egna beslut. Att jag tyvärr är pryltokig är ett handikapp som jag har lärt mig leva med 🙂 .

Trådskaparen borde inte köpa någon halvkass subbass. Istället borde han göra sig av med sina (i mitt tyckte) läskiga monitorer.

Näää, jag vill inte hiva dem för jag tycker de låter bra annars. Det är nog antagligen så att mitt rum är dåligt akustikmässigt. Dessutom läste jag på ett annat forum att just dessa monitorer skulle vara svåra att placera pga bakåtriktad basreflex. Vet inte om det ligger något i detta påstående dock.

//K-G

Link to comment
Dela på andra sajter

Ehhhrrm...kan vi hålla oss till ämnet kanske.

För övrigt anser jag mig fullt kapabel att tänka själv och fatta egna beslut. Att jag tyvärr är pryltokig är ett handikapp som jag har lärt mig leva med 😱 .

Det är nog ett problem som väldigt många av oss dras med. GAS kallas det; Gear Aquisition Syndrome... 🙂

Trådskaparen borde inte köpa någon halvkass subbass. Istället borde han göra sig av med sina (i mitt tyckte) läskiga monitorer.

Näää, jag vill inte hiva dem för jag tycker de låter bra annars. Det är nog antagligen så att mitt rum är dåligt akustikmässigt. Dessutom läste jag på ett annat forum att just dessa monitorer skulle vara svåra att placera pga bakåtriktad basreflex. Vet inte om det ligger något i detta påstående dock.

//K-G

Stämmer kanske till viss del, men egentligen inte så mycket som man kanske tror. Vid låga frekvenser är högtalaren i stort sett rundstrålande, vare sig basreflexen sitter framåt eller bakåt. Placerar man absorbenter på väl valda ställen, eller placerar högtalarna omkring en meter från alla väggar (fritt val... 😆 ), så blir det inga större problem av det.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...