Jump to content
Annons

Störningar i monitorerna!


SmiLeyyy

Recommended Posts

Så som jag skrev ovan så kommer det ljud från hårdiskar och mus ut i monitorerna!

Grejen är att jag har haft dessa Event Projekt studio 8 ganska länge, och de har funkat kalas, inga störningar eller så. Men så köpte jag ny dator, och sen jag kopplade in den har dessa störningar vart hopplösa!

Jag har kollat så jorden till chassit sitter i, och kollat i datorn så inget ligger mot eller dylikt. Hur blir jag av med detta problem? Just nu mixar o lyssnar ja på musik i lurar just för att slippa ljuden..

HJÄLP!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Så som jag skrev ovan så kommer det ljud från hårdiskar och mus ut i monitorerna!

Grejen är att jag har haft dessa Event Projekt studio 8 ganska länge, och de har funkat kalas, inga störningar eller så. Men så köpte jag ny dator, och sen jag kopplade in den har dessa störningar vart hopplösa!

Jag har kollat så jorden till chassit sitter i, och kollat i datorn så inget ligger mot eller dylikt. Hur blir jag av med detta problem? Just nu mixar o lyssnar ja på musik i lurar just för att slippa ljuden..

HJÄLP!!

Är det samma ljudkort som innan du använder?

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är samma ljudkort som innan! Det ända som är nytt är moderkort, proccessor o chassi. Chassit är jordat och uttagen är jordade.. tvivlar på att det är knas med ljudkortet.. det är ett audiophile 24/96..

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja, det är samma ljudkort som innan! Det ända som är nytt är moderkort, proccessor o chassi. Chassit är jordat och uttagen är jordade.. tvivlar på att det är knas med ljudkortet.. det är ett audiophile 24/96..

Hur har du kopplat mellan ljudkort och monitorer? Jag misstänker att vissa datorer stör mer än andra och kör du obalanserat kan det vara skitjobbigt att få bort brum och sånt.

Testa att sätta ljudkortet på en annan kortplats.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ett liknande problem. Jag installerade jordade uttag och flyttade runt alla inblandade (och icke inblandade) manicker utan att lyckas få ordning på det. Tills.....

Jag flyttade kontakten till datorn till ett eget uttag och kontakterna till monitorena till ett egget utag. Vips var oljuden borta.

Tack för det elverket.

Värt att testa?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ett liknande problem. Jag installerade jordade uttag och flyttade runt alla inblandade (och icke inblandade) manicker utan att lyckas få ordning på det. Tills.....

Jag flyttade kontakten till datorn till ett eget uttag och kontakterna till monitorena till ett egget utag. Vips var oljuden borta.

Tack för det elverket.

Värt att testa?

Jag kopplar monitorerna genom mixerbordet.

Ljudkort -> Mixerbord - > Monitorer

testade att dra skarvsladd från andra uttaget men utan den minsta skillnad.. jag får nog testa att byta kortplats i datorn, se ifall det hjälper..

Brum osv är det inte mycket av, utan det är hårdisk-ljuden och mus-scroll ljuden som är värst!

Wicked!

ps. Tack för tips!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade ett liknande problem. Jag installerade jordade uttag och flyttade runt alla inblandade (och icke inblandade) manicker utan att lyckas få ordning på det. Tills.....

Jag flyttade kontakten till datorn till ett eget uttag och kontakterna till monitorena till ett egget utag. Vips var oljuden borta.

Tack för det elverket.

Värt att testa?

Jag kopplar monitorerna genom mixerbordet.

Ljudkort -> Mixerbord - > Monitorer

testade att dra skarvsladd från andra uttaget men utan den minsta skillnad.. jag får nog testa att byta kortplats i datorn, se ifall det hjälper..

Brum osv är det inte mycket av, utan det är hårdisk-ljuden och mus-scroll ljuden som är värst!

Wicked!

ps. Tack för tips!

Hade samma problem för ett tag sen och lösningen var (jag körde obalanserade kablar) att byta till balanserade kablar och problemet försvann direkt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...