Jump to content
Annons

Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Så då fick jag tid att skriva vad jag kom fram till när det gäller hur Logic node funkar. Man måste installera och starta motsvarande Logic node version som ditt Logic är på din node dator före du öppnar Logic på din huvud dator, pluggen du vill avlasta din huvud dator ifrån måste så vitt jag begriper vara installerad på node datorn. Jag installerade helt enkelt Logic på min node dator och på så vis så verkar det som att jag kommer åt Logics grejor, man ser på systemmätaren att belastningen går ner lite på huvud datorn samt att det börjar hända grejor på noden. Man måste slå av brandväggen på båda datorerna och det måste så vitt jag begriper vara intelmacar. Klart

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

vad jag har förstått så behöver de inte vara just intel, utan helt enkelt två matchade likadana, så typ två powerpc G4 funkar lika bra som två intelmacar.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Tja Idf kan du kolla det för det vore ju guld att veta om det funkar.

Göran

jag kan göra det idag.. ska bara en sväng förbi DS store och byta ett par iPodlurar.. 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

Om jag inte minns helt fel så fanns node möjligheten redan innan Mac gick över till Intel. Det borde ju tala för att man inte behöver Intel men att man kanske behöver matcha datorerna.

Men som sagt, bara om jag minns rätt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Logic Node requires a Mac computer with a PowerPC G5, Intel Core or Intel Xeon processor and Gigabit Ethernet

ojdå!! där fick ajg på fingrarna!!

gigabit me? ok! tack för infon!!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Okidoki då är det klarlagt tackar Emil. Fan vad synd det hade ju öppnat möjligheter för att köra med lite äldre macar nåväl det bär iväg in i framtiden så det är bara att hålla i sig och hänga mä 😕 .

Link to comment
Dela på andra sajter

Puh!

Jag blev lite stressad där när IDF menade att man var tvungen att ha samma typ av processor för att det skulle funka.

Hade också för mig att det bara krävdes gigabit-port.

jag gillar att stressa dig.. det var endast därför jag skrev så.. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Hittade det här vilket gör det hela ännu mera mysko och motsägelsefullt. En sak som sägs i manualen om jag inte minns fel det är att Logic behöver inte vara installerat på noderna men väl pluggarna hmm?

When configuring a group of computers as a Logic Node setup, it does not matter whether the master system and nodes use the same processor architecture. A PowerPC-based system running Logic Pro may connect to any combination of nodes running on PowerPC and Intel processors (the nodes must not all be the same). Likewise, an Intel-based system running Logic Pro may connect to nodes running on either processor architecture.

However, you must be sure that all nodes are running the same version Logic as the master, such as 7.2.0.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 3 månader senare...
Tyckte mig läsa någonstans att det dår att använda t.ex en G4 och en G5 men att noden då skall vara g5an, och G4an huvud datorn!?

makes no sense... man vill ju använda den bästa som huvuddator... 🙂

Redigerat av L.MaYs
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...