Jump to content
Annons

Behöver hjälp...VST instruments o Pluggins

Recommended Posts

Milad (oregistrerad)
Postat

Hejsan alla där ute!

Jag har en fråga kanske lite löjlig för alla er Cubase experter....

Det är så att jag farbror gav mig sin Cubase SX3 till mig för någon dag sedan, nog pga att han såg reason väldigt avancerat...men men jag fick en CD skiva av en kompis med pluggins o VST instruments, men jag vet inte hur man skall installera dem, vågar inte ta någon rist, rädd för o förstöra datorn nog....men om det kanske finns någon som kan säga mig hur man kan göra detta på enklast sätt hade jag uppskattat väldigt mycket....vissa har installations filer dvs setup.exe som man kan trycka på, vissa inte, dem som inte har någon setup.exe fil befinner sig i olika mappar döpta till tex Drum kit med en massa .Dr8 filer vad är detta?hur skall jag gå till väga?

MVH

William

TACK!

Annons
Postat

Lättast är nog om Farbror visar dig :rolleyes:

Och visst kan du förstöra din windows installation om du grejar för mycket med en massa konstiga program som finns på en och samma skiva. Kan ju finnas virus i var och varannan fil! 😉

Postat (redigerat)

Hej William.

Som du förstår av alla svar är det med all säkerhet en piratkopia du fått av din kompis och det diskuterar vi inte öppet på forumet.

Skillanden mellan de filer du nämner är att det ena är ett installationsprogram, de andra filerna med ändelsen Dr8 tillhör en VSTi som heter Dr008 och är en virtuell trummaskin.

Har du fått en originalskiva med licens av Cubase SX3 finns det en del instrument redan i programmet som du kan använda för att lära dig hur allt fungerar.

Det finns många freewareprogram du kan använda istället piratkopior i första hand.

Kolla på KvR Audio.

Tänk på att det inte alltid är de dyraste programmen som gör musiken.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.