Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Funderar på att skaffa ett nytt moderkort, fyrkärnig CPU och resten som behövs men undrar om nätagregatet från mitt Asus p4p88 SE bygge kanske kan funka ändå. Tacksam för svar Göran
YellowStudio Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 Vet inte vad du har men jag kunde behålla mitt gamla aggregat även om det fattas fyra stift. Ringde supporten och dom sa att det spelar ingen roll.
Larsson Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 men min dator var stendöd tills jag kom på att jag behövde ett agregat med 4 extra piggar.. 🙂 fast även om det funkar ändå..känns det ju klokt att ge burken den ström den behöver..enligt mig iallafall!! lycka till 😛
Gäst Postat 16 oktober 2007 Postat 16 oktober 2007 nya moderkort har i regel 24pins kontakt.. du kan använda ditt gamla nätagg å köpa till en adapter. som denna --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337137 En sak du bör tänka på är att ditt gamla nätagg kanske inte klarar av å driva ditt nya moderkort, cpu å grafikkort. men det beror helt å hållet på vad det är du använder för komponenter. grafikkort är det som brukar behöva mest ström.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.