Jump to content
Annons

Nätagregat på nya moderkort

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)
Postat

Funderar på att skaffa ett nytt moderkort, fyrkärnig CPU och resten som behövs men undrar om nätagregatet från mitt Asus p4p88 SE bygge kanske kan funka ändå. Tacksam för svar

Göran

Annons
Postat

Vet inte vad du har men jag kunde behålla mitt gamla aggregat även om det fattas fyra stift. Ringde supporten och dom sa att det spelar ingen roll.

Postat

OK tack jag får kolla då.

Postat

men min dator var stendöd tills jag kom på att jag behövde ett agregat med 4 extra piggar.. 🙂

fast även om det funkar ändå..känns det ju klokt att ge burken den ström den behöver..enligt mig iallafall!!

lycka till

😛

Postat

nya moderkort har i regel 24pins kontakt.. du kan använda ditt gamla nätagg å köpa till

en adapter. som denna --> http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=337137

En sak du bör tänka på är att ditt gamla nätagg kanske inte klarar av å driva ditt nya moderkort, cpu å grafikkort.

men det beror helt å hållet på vad det är du använder för komponenter. grafikkort är det som brukar behöva mest ström.

Postat

OK tack för svar.

Göran

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.