Jump to content
Annons

Isolera sig från ljud utifrån?


Richardo

Recommended Posts

Annons
Öppnas dörren utåt?

Isåfall kan du slå upp en regelram och hänga en isolerad dörr innanför den andra.

det kostar skitmkt pengar, testa å köp fogskum å täck dörren med, ca 20 cm borde räcka. (fast dörren går aldrig att öppna igen) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Köper man begagnade dörrar, så kan man komma över ljudspecade dörrar för en spottstyver, så kolla om det finns någon "återbyggdepå" eller liknande på din ort... 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Har du frågat skolan om det finns någon mindre lyhörd lokal som du kan hyra billigt (kanske till med låna utan extra kostnad) och bara använda när du spelar in?

Om skolan har musik- eller ljudutbildningar så kanske det till och med finns en studio som du får låna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Nah grabbar jag hoppar nog över det här med "extra dörr". God idé men som sagt jag bor på internat här och vill inte bli skyldig för någon skada sen efter all borrande och arbete! 😳

Får spana vidare!

Köp några meter mollskinn (59 kr per meter hos Textilcentrum i Sundbyberg, som för övrigt levererade tyg till Sagan om ringen-filmerna) och fäst en skena över dörren, så får du ett draperi med hyggligt ljuddämpande egenskaper.

Länk: www.textilcentrum.se

/Dex

Redigerat av Dexter
Link to comment
Dela på andra sajter

Nah grabbar jag hoppar nog över det här med "extra dörr". God idé men som sagt jag bor på internat här och vill inte bli skyldig för någon skada sen efter all borrande och arbete! 🙂

Får spana vidare!

Köp några meter mollskinn (59 kr per meter hos Textilcentrum i Sundbyberg, som för övrigt levererade tyg till Sagan om ringen-filmerna) och fäst en skena över dörren, så får du ett draperi med hyggligt ljuddämpande egenskaper.

Länk: www.textilcentrum.se

/Dex

Det där är faktist jag intresserad av, hur bra fungerar det?

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...