Jump to content
Annons

Sampletank2L problem


Burnie

Recommended Posts

Jag får inte SampleTank att funka på något sätt har Pro Tools 7,3 Digi 003, Imac

Jag har uppgraderat till ST 2,5 men får inget liv i pluggarna, kan inte välja ljud, det står bara "Factory default" i menyn, kommer ingen vart.....

Vad gör jag för fel, har provat att avinstallera och installerat på nytt, det står Sampletank 2.X i plugin menyn, ska det inte stå 2.5 ?

Jag blir galen.....varför kan det inte bara funka ?????

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Jag får inte SampleTank att funka på något sätt har Pro Tools 7,3 Digi 003, Imac

Jag har uppgraderat till ST 2,5 men får inget liv i pluggarna, kan inte välja ljud, det står bara "Factory default" i menyn, kommer ingen vart.....

Vad gör jag för fel, har provat att avinstallera och installerat på nytt, det står Sampletank 2.X i plugin menyn, ska det inte stå 2.5 ?

Jag blir galen.....varför kan det inte bara funka ?????

Hejsan igen 🙂

Har du kollat så att sampletank letar efter ljuden på rätt ställe? Jag har för mig att man var tvungen att ändra det första gången man öppnade programmet. Kolla om du hittar nån inställning där du kan ställa in vart ljuden ligger. Sedan letar du bara upp vart ditt ljudbibliotek ligger på din hårddisk. Värt ett försök iaf.

//Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Anders

Du hade rätt med att ljuden låg på fel ställe, jag kopierade över filerna till rätt samma bibliotek som övriga pluggar, Bibliotek/application support/digidesign/plugin settings

Sampletank hittar mapparna men det finns inget i dom !! om man kollar filerna på hårddisken så heter de inte .tfx som alla andra pluggar, utan .sth .sti .stw och .stip

Vad är det som händer ??

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej Anders

Du hade rätt med att ljuden låg på fel ställe, jag kopierade över filerna till rätt samma bibliotek som övriga pluggar, Bibliotek/application support/digidesign/plugin settings

Sampletank hittar mapparna men det finns inget i dom !! om man kollar filerna på hårddisken så heter de inte .tfx som alla andra pluggar, utan .sth .sti .stw och .stip

Vad är det som händer ??

När du öppnar Sampletank så finns det till höger en knapp som det står Prefs på. Jag har inte L versionen utan SE men borde vara ungefär samma. Klicka på den knappen. Då får du upp ett dialogfönster som det står root---sedan en knapp där det står Browse. Klicka på browse och klicka fram till den mappen där alla dina ljud ligger.

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok

Nu har jag fått liv i ST, men byter man inte ljud på samma sätt som tex Xpand och övriga pluggar som följde med PT, Dvs att man väljer ljud från menyn uppe till vänster "Librarian menu" jag ser ju foldrarna därifrån...

ska man in i "Prefs" och hämta ljuden på det sättet varje gång ??

De e mycket man inte hajar........

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok

Nu har jag fått liv i ST, men byter man inte ljud på samma sätt som tex Xpand och övriga pluggar som följde med PT, Dvs att man väljer ljud från menyn uppe till vänster "Librarian menu" jag ser ju foldrarna därifrån...

ska man in i "Prefs" och hämta ljuden på det sättet varje gång ??

De e mycket man inte hajar........

Nä, du ska kunna markera alla ljuden eller nått sånt så lägger dom sig i fönstret i sampletank. Jag minns inte helt hur det är, va så länge sedan för mig. Men skönt att du fått ljud i det iaf. Då är det ju inte lika hopplöst längre 🙂

MVH

Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser alla ljuden i sampletank, men jag kan inte välja ljud i övre gråa fältet i själva programfönstret, men va fan jag har ju fått liv i ljuden i allafall, det löser sig nog

Jag lyfter på hatten och tackar och bugar för hjälpen

///björn

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag ser alla ljuden i sampletank, men jag kan inte välja ljud i övre gråa fältet i själva programfönstret, men va fan jag har ju fått liv i ljuden i allafall, det löser sig nog

Jag lyfter på hatten och tackar och bugar för hjälpen

///björn

Inga problem, bara kul när det funkar och att man kan hjälpa till 🙂 Tror det löser sig med alla ljuden sedan. Förresten, du ska inte se dom i det gråa fältet. Du ska dubbelklicka på ett ljud i sampletanks fönster så laddas det in om jag inte minns galet.

///Anders

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...