zagabar Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Hej hej! Jag skulle gärna motta tips om jazz med elgitarr. Gärna fusion också. =)
Bohem Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Lyssna på en jävla massa jazz och ta ut allt du orkar 😊 Läs gärna artiklar om improvisation också när du inte har tillgång till instrument...
zagabar Posted October 8, 2007 Author Posted October 8, 2007 (edited) Lyssna på en jävla massa jazz och ta ut allt du orkar 🙂Läs gärna artiklar om improvisation också när du inte har tillgång till instrument... Jojo, men jag menade att jag vill ha tips på jazz som innehåller elgitarr. 😛 EDIT: Men tack i alla fall. 😱 Edited October 8, 2007 by zagabar
Bohem Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Jaha Sorry 😱 Åt fusinhållet: Mike Stern John Scofield Pat metheny John Abercrombie Frank gambale lite mer trad och annat: Wes Montgomery Pat Martino Joe Pass Ulf Wakenius Barney Kessel Lee Ritenour Charlie Byrd
Guest Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 http://www.therealallanholdsworth.com/ mmm fusion mmmmmm
VacUm Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 Bill Frisells jazzplattor är bra. Annars är det gott om bra tips i tråden redan.
thomaslj Posted October 8, 2007 Posted October 8, 2007 (edited) Lyssna på en jävla massa jazz och ta ut allt du orkar 😛Läs gärna artiklar om improvisation också när du inte har tillgång till instrument... Vet inte hur dom ställer sig här till exten reklam i forumet men på ultimate-guitar.com finns masa lektioner, där även jazz chords.. Edited October 8, 2007 by thomaslj
Wernborg Posted October 9, 2007 Posted October 9, 2007 Några favoriter: Fusion/jazzrock Tribal Tech (Scott Henderson) Freak kitchen (Ia Eklund) Jazz George Benson
Recommended Posts