Jump to content
Annons

Stora problem med min 002:a


Elite

Recommended Posts

Något väldigt irriterande har hänt, min 002:a går inte igång. När man trycker igång står den bara och tickar och får ingen kontakt med datorn. Detta har kommit gradvis de senaste dagarna, i början tickade den typ 5-6 gånger för att sedan få synk med datorn men nu tickar den bara.

Tänkte att det kanske hade något med min firewire port på datorn att göra så jag prövade en externa hårddisk genom porten och det funkade perfekt. Provade även med en annan firewire kabel från 002:an men det var ingen skillnad.

Kan inte komma på att jag gjort någonting med datorn eller 002:an som kan ha gjort att det blivit så här.

Är det någon som har någon idé om vad det kan va eller någon som varit med om samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kontakta din återförsäljare och be dom om hjälp, det låter som ett hårvarufel och då måste med största sannorlikhet till Sontec för service.

Något väldigt irriterande har hänt, min 002:a går inte igång. När man trycker igång står den bara och tickar och får ingen kontakt med datorn. Detta har kommit gradvis de senaste dagarna, i början tickade den typ 5-6 gånger för att sedan få synk med datorn men nu tickar den bara.

Tänkte att det kanske hade något med min firewire port på datorn att göra så jag prövade en externa hårddisk genom porten och det funkade perfekt. Provade även med en annan firewire kabel från 002:an men det var ingen skillnad.

Kan inte komma på att jag gjort någonting med datorn eller 002:an som kan ha gjort att det blivit så här.

Är det någon som har någon idé om vad det kan va eller någon som varit med om samma sak?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade det problemet direkt när jag fick min 002:a. Fick en ny och det har funkat tills nu.... då det börja hända igen. Enligt en kollega är det ett termiskt problem i nätdelen. Jag har tänkt att uppgradera min hos Black Lion Audio länk och då får jag en ny nätdel som inte är switchad.

Om du har garanti kvar så är det bara att se till att din återförsäljare ser till att den fixas.....

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag hade det problemet direkt när jag fick min 002:a. Fick en ny och det har funkat tills nu.... då det börja hända igen. Enligt en kollega är det ett termiskt problem i nätdelen. Jag har tänkt att uppgradera min hos Black Lion Audio länk och då får jag en ny nätdel som inte är switchad.

Om du har garanti kvar så är det bara att se till att din återförsäljare ser till att den fixas.....

precis!!

de första modellerna av 002an hade strul med nätdelen..

Link to comment
Dela på andra sajter

hej!

du har med all säkerhet råkat ut för "power harness defect".

Det finns en massa och läsa ang detta om du googlar lite.

Man får tydligen nya kablar för att åtgärda kontaktsvårigheterna av digidesign om man lägger manken till....

jag har varit med om detta problemet på 2 002or nu. båda fixade jag genom att öppna upp dem, och köra kontaktspray i de "flatkablarna" jag kom åt. problemen försvann direkt!

här finns lite info om problemet.

http://www.soundonsound.com/forum/showflat...p;Number=223047

http://www.sweetwater.com/forum/archive/in...php/t-9768.html

http://studioforums.com/eve/forums/a/tpc/f...81/m/2011086041

hoppas det löser sig.

mattias

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag instämmer i kören, det är nätdelen. Min brors Digi 002R lackade ur sådär för några år sedan.

Jag har tänkt att uppgradera min hos Black Lion Audio länk och då får jag en ny nätdel som inte är switchad.
Det låter spännande. Enligt sidan "moddar" de ganska friskt bland komponenterna.

Berätta gärna mer senare om hur det gick, ev gör ljudprov på brusnivån före och efter moddningen.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hallå, skulle bara tacka för alla kloka svar jag fått av er, jag hade nästan glömt bort att jag skrivit detta (har haft mycket på senaste) men ska verkligen kolla upp era tips.

Käns skönt att man inte är den enda med detta problemet, men det är väl därför detta forumet finns.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
Något väldigt irriterande har hänt, min 002:a går inte igång. När man trycker igång står den bara och tickar och får ingen kontakt med datorn. Detta har kommit gradvis de senaste dagarna, i början tickade den typ 5-6 gånger för att sedan få synk med datorn men nu tickar den bara.

Tänkte att det kanske hade något med min firewire port på datorn att göra så jag prövade en externa hårddisk genom porten och det funkade perfekt. Provade även med en annan firewire kabel från 002:an men det var ingen skillnad.

Kan inte komma på att jag gjort någonting med datorn eller 002:an som kan ha gjort att det blivit så här.

Är det någon som har någon idé om vad det kan va eller någon som varit med om samma sak?

Går den inte igång överhuvudtaget? Jag hade problem med min 002 Factory (att få kontakt med PT alltså) tills jag kom på att man måste starta dom i en viss ordning-ljudkortet först, sedan datorn och sist hårddisken. Då har det funkat bra.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...