Jump to content
Annons

Hjälp med Audiophile 24/96!


Perkulator

Recommended Posts

En fråga;

Skulle vilja spela in i stereo med mitt Audiophile 24/96.

Ska spela in med två micar; ADK & SM57 samtidigt.

Jag har fattar hur man kopplar men när jag spelar in så blir det bara ett spår.

Ska man inte kunna spela in i stereo med 24/96:an eller?

Kan hända att jag är lite dum nu, men jag är nybörjare.

Har en Berhinger 4 kanals (2 micpreampar) mixer.

Tack!

😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du spelar redan in i stereo (vänster och höger). Orsaken till att du bara får ett spår är att det är ett stereospår. Du nämner inget om ditt inspelningsprogram, men i vissa sequenserprogram (Samplitude) kan man välja om man vill se "spåret" som en "separerad stereo", d v s vänster/höger eller en "enkel stereo" (som du tydligen har nu).

Panna mikrofonerna vänster/höger på Behringern och spela in. Kopiera det inspelade spåret till en ny kanal i ditt sequenserprogram. Panorera sen de två spåren vänster/höger i programmets mixer. Panorerar du fel där så märker du att det blir knäpptyst (och det ska det bli). Svårare än så är det inte.

Alternativ 2 (om ditt inspelningsprogram stödjer det) är "multirecording" (finns i Samplitude). Förfarandet vid inspelning är detsamma som ovan. Skillnaden är att du spelar in i mono (vänster/höger) på två separata kanaler i ditt sequenserprogram.

Hoppas att det här var till nån hjälp. 😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Klart det ska gå att spela in två kanaler. Se bara till att panorera den ena micken fullt till vänster i mixern och den andra fullt till höger. Sen är det bara att spela in. Antingen på ett stereospår eller på två monospår. Vet inte vilket program du använder men det bör gå att välja vilken ingång (vänster eller höger) som ska användas för varje spår.

Lycka till

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...