Jump to content
Annons

Reverb till Mac?


nurfen

Recommended Posts

Hej!

Jag letar efter ett reverb till Logic som är UB dessutom. Finns en del reverbs till Mac, men de flesta har bara PPC-stöd. Jag kör just nu IK Multimedia Classik Studio Reverb, men har stött på ett problem som de inte löst än; om jag ställer in reverbet att dämpas vid exempelvis 3 kHz, alltså att jag får de höga frekvenserna avklippta, så sparas inte de inställningarna! Gränsen sätts så fort man laddar in projektet igen till 20 kHz istället för 3 kHz - sjukt störande.

Hur som helst, det är felanmält hos IK. Nu vill jag ha ett annat reverb! Jag har självklart Space Designer i Logic, men jag har inte hunnit testa det + att det verkar onödigt krångligt. Kom med tips, tack!

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Sätt dig in i Spacedesigner!!

Annars kan du kolla in IK Multimedias klassik studio reverb. Det är det enda som jag kan komma på som faktiskt kan tänkas komplettera spacedesignern lite. Ladda hem demon, skruva till några bra presets och gör lite impulssvar till Spacedesignern kanske? :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du kolla in IK Multimedias klassik studio reverb. Det är det enda som jag kan komma på som faktiskt kan tänkas komplettera spacedesignern lite. Ladda hem demon, skruva till några bra presets och gör lite impulssvar till Spacedesignern kanske? 🙂

Det är just Classic Studio Reverb jag har problem med :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Annars kan du kolla in IK Multimedias klassik studio reverb. Det är det enda som jag kan komma på som faktiskt kan tänkas komplettera spacedesignern lite. Ladda hem demon, skruva till några bra presets och gör lite impulssvar till Spacedesignern kanske? 🙂

Det är just Classic Studio Reverb jag har problem med :rolleyes:

Bwah 😱 Sorry, läste inte förstainlägget ordentligt märker jag.. Farligt att surfa nyvaken.

Wave Arts Masterverb då? Tyckte det lät lite kladdigt men kan tänka mig att det passar bra i vissa genres.

Link to comment
Dela på andra sajter

Personligen känns det väldigt onödigt att lägga en massa pengar på Altiverb när man har Space Designer, lite som att köpa en Ferrari när man redan har en Lamborghini. Visst kul är det, men nödvändigt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Linus: Jag är kanonnöjd med IK:s CSR, men ibland sparas inte inställningarna man gör för frekvensskärningar osv i pluggen. Det gäller inte alla gånger, men hälften ungefär. Därför letar jag efter något annat som kanske kan vara bättre.

Jag testade Space Designer lite snabbt igår och körde igenom några presets.. Kan inte riktigt påstå att det var något för mig. Ska testa mer idag dock. Men jag gillar nog traditionella reverbs mer - kan dock bero på att jag inte lärt mig SD än! 😕

Tack för tipsen, allihopa. Det blir nog bra det här! 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...