jros Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 Tjena. Jag undrar om det gÄr att koppla in hemstereon till ljudkortet (Presonus Firebox). Ska anvÀnda datorn jag ska köpa till att lyssna pÄ musik med och musikproduktion, dÀrför behöver jag hemstereon till allmÀn musiklyssning och alternativ lyssning till mixen. AlltsÄ, jag vill ha bÄde mina monitorer och hemstereon inkopplade till datorn.. GÄr det? Tack. /Joakim
Assar Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 Ja, du kopplar dem till olika utgÄngar pÄ ljudkortet. Sen kan du (vad jag minns - Àr inte i samma lÀgenhet som min FB just nu) anvÀnda Firebox's sw-mixer för att vÀlja ljudutgÄng.
jros Postat 23 september 2007 TrÄdstartare Postat 23 september 2007 Hej igen. Nu la mÀrke till M patch 2. http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_mpatch_2.htm Hur ska jag göra för att koppla in hemstereon dÀr? (inga problem med monitorerna) DÀr Àr ju tvÄ RCA ingÄngar, och alla utgÄngar Àr XLR, vad behöver jag för sladd för att koppla in mina hemstereo högtalare till dem? Den verkar vara ett bra val för volym/mute och val av monitorer/lyssning plus en bra preamp till hörlurar. Allt för en billig peng. En ÄterstÄende frÄga, hur kopplas allt detta? Monitorer: Firebox Main Out - M patch 2 In. Sen M patch 2 Out - Monitorer. Hemstereo: (detta förstÄr jag inte riktigt) Firebox Line out (vet inte vilken som Àr höger vÀnster, som det stÄr pÄ Main ou, men det Àr till att prova sig fram.. eller?) HemstereostÀrkaren. HemsterestÀrkare out - M patch 2 RCA In. Sedan frÄn den boxen (XLR utgÄngar) till hemstereohögtalarna (som har sÄna "bara sladd", minns inte namnet pÄ dem för tillfÀllet. Som sagt, hur gör jag hÀr?) Joakim
basshole Postat 23 september 2007 Postat 23 september 2007 (redigerat) Jag antar att din hemmastereo har AUX IN eller CD/TAPE IN eller nĂ„got liknande. Förmodligen med röd/vita RCA anslutningar? M-Patch 2 Ă€r en passiv volymkontroll till aktiva högtalare och eftersom din hemmastereo garanterat har volymratt rĂ€cker det med att gĂ„ ifrĂ„n ljudkortets "main out" till hemmastereon med en SĂ N HĂR kabel. Ja, och skippa M-Patchen. AHA! nu sĂ„g jag att du har bĂ„de monitorer och hemmastereo! Ja dĂ„ lĂ€r du skaffa XLR-RCA kablar och koppla M-Patch OUTPUT 2 till hemmastereons AUX/TAPE/CD etc. Förmodligen fĂ„r du ha M-Patchens volym pĂ„ max nĂ€r du lyssnar genom hemmastereon. Redigerat 23 september 2007 av basshole
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.