Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena.

Jag undrar om det gÄr att koppla in hemstereon till ljudkortet (Presonus Firebox). Ska anvÀnda datorn jag ska köpa till att lyssna pÄ musik med och musikproduktion, dÀrför behöver jag hemstereon till allmÀn musiklyssning och alternativ lyssning till mixen.

AlltsÄ, jag vill ha bÄde mina monitorer och hemstereon inkopplade till datorn.. GÄr det?

Tack. /Joakim

Annons
Postat

Ja, du kopplar dem till olika utgÄngar pÄ ljudkortet.

Sen kan du (vad jag minns - Àr inte i samma lÀgenhet som min FB just nu) anvÀnda Firebox's sw-mixer för att vÀlja ljudutgÄng.

Postat

Hej igen. Nu la mÀrke till M patch 2. http://www.thomann.de/se/sm_pro_audio_mpatch_2.htm

Hur ska jag göra för att koppla in hemstereon dÀr? (inga problem med monitorerna)

DÀr Àr ju tvÄ RCA ingÄngar, och alla utgÄngar Àr XLR, vad behöver jag för sladd för att koppla in mina hemstereo högtalare till dem?

Den verkar vara ett bra val för volym/mute och val av monitorer/lyssning plus en bra preamp till hörlurar. Allt för en billig peng.

En ÄterstÄende frÄga, hur kopplas allt detta?

Monitorer:

Firebox Main Out - M patch 2 In. Sen M patch 2 Out - Monitorer.

Hemstereo: (detta förstÄr jag inte riktigt)

Firebox Line out (vet inte vilken som Àr höger vÀnster, som det stÄr pÄ Main ou, men det Àr till att prova sig fram.. eller?) HemstereostÀrkaren. HemsterestÀrkare out - M patch 2 RCA In. Sedan frÄn den boxen (XLR utgÄngar) till hemstereohögtalarna (som har sÄna "bara sladd", minns inte namnet pÄ dem för tillfÀllet. Som sagt, hur gör jag hÀr?)

Joakim

Postat (redigerat)

Jag antar att din hemmastereo har AUX IN eller CD/TAPE IN eller nÄgot liknande. Förmodligen med röd/vita RCA anslutningar?

M-Patch 2 Ă€r en passiv volymkontroll till aktiva högtalare och eftersom din hemmastereo garanterat har volymratt rĂ€cker det med att gĂ„ ifrĂ„n ljudkortets "main out" till hemmastereon med en SÅN HÄR kabel.

Ja, och skippa M-Patchen.

AHA! nu sÄg jag att du har bÄde monitorer och hemmastereo!

Ja dÄ lÀr du skaffa XLR-RCA kablar och koppla M-Patch OUTPUT 2 till hemmastereons AUX/TAPE/CD etc.

Förmodligen fÄr du ha M-Patchens volym pÄ max nÀr du lyssnar genom hemmastereon.

Redigerat av basshole

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Senaste foruminlĂ€ggen

• Annons
  • Annons
  • Sorry, this is not supposed to be used in the sidebar. Please move to the block somewhere else.
  • Just nu inloggade (Visa hela listan)

• Inga registrerade medlemmar Ă€r inloggade just nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.