Jimmy.H Postat 14 september 2004 Dela Postat 14 september 2004 Tja! Har gjort ett litet arrangemang som nog skulle kunna beskrivas som enkel synthpop med lite gaypop-svängig refräng. Själv är jag dock urusel på att sjunga och jag skulle gärna vilja ha lite sång på låten 🙂 Finns det nån här som är intresserad av att prova lägga nån sång på musiken och se hur det låter? 😱 Du kan lyssna på den på Your browser does not support the HTML5 audio tag och maila mig på jimmy@elektroniskmusik.com eller skriva ett svar på inlägget om du känner dig sugen att anta utmaningen =) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Magus Postat 14 september 2004 Dela Postat 14 september 2004 Finns det någon text på ditt alster? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 14 september 2004 Trådstartare Dela Postat 14 september 2004 Näe, inte än så länge. Gjorde musiken idag. Annars är väl du en helt OK textförfattare, Magus? *ler* 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zamn Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Du skulle behöva nån spock liknande röst på den... alltså gruppen spock 🙂 Lite stel o kall sådär och en härlig futuristisk text. Låten är skön ju iaf. Saknar lite kraft i dunket bara, men det kanske ska vara så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 Kul att du gillade det Zamn. Jag håller med om att det ska va lite mer kraft i dunket. Den är dock inte mixad och klar på så sätt, så det kommer bli bättre. Jag har inte så bra högtalare så det tar lite tid för mig att få till en bra mix 🙂 några andra synpunkter på nåt som kan bli bättre? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Snabbt hastat o oseriöst sjunget... men det här är vad jag hörde i mitt huvud när jag lyssnade på din refräng... 😎 Your browser does not support the HTML5 audio tag (i feel) colourful like a rainbow in a painting made by van gogh (i get) colourful like a rainbow whenever you tell me hello hello Behöver såklart jobbas på, men du greppar nog idén... 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 oy hackeman! Jag hajjar idén och jag gillar det. Nåt du har lust att spinna vidare på? 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 oy hackeman! Jag hajjar idén och jag gillar det. Nåt du har lust att spinna vidare på? 😄 Lust har jag, inte säkert jag har tid och möjlighet dock. 🙁 Problemet är att jag har studio integrerat med kontorslandskap och vardagsrum här hemma, och just nu är det hög närvaro bland samboskapet. Jag måste alltså passa på att sjunga o jamma när jag är ensam hemma, och när jag väl är det har jag en hel del egna låtar på kö att sjunga in. *gråter en skvätt* Får se, håller tummarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 hehe...okej. Jag känner igen problemet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 15 september 2004 Dela Postat 15 september 2004 Detta lät helt klart intressant! Kan även jag försöka bidra med något så smångingom om ni är intresserade. Får nog tillbaka datorn nästa vecka, kan sjunga in lite då. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 15 september 2004 Trådstartare Dela Postat 15 september 2004 Hallå Neko! Ja, om hackeman har lite mkt att göra och du känner dig inspirerad att få fram nåt vackert så tycker jag du ska göra ett försök! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 16 september 2004 Dela Postat 16 september 2004 Ska definitivt försöka. Musiken var gjuten. Måste dock vänta ett tills jag får tillbaka min dator innan jag kan skicka resultat... 😛 Men det kan inte ta mycket längre till. kan försöka fila på en text eller så medan jag väntar på den. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 18 oktober 2004 Dela Postat 18 oktober 2004 Blidde det nåt med denna? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 21 oktober 2004 Trådstartare Dela Postat 21 oktober 2004 Jag väntade med spänning på en insats av neko men ja vet inte vad som hänt. Neko: sket det sig eller glömde du bort? 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 16 januari 2005 Dela Postat 16 januari 2005 Nu vill jag faktiskt höra den färdiga låten...om den finns? 😄 //Nisse 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 Nu vill jag faktiskt höra den färdiga låten...om den finns? 😉 //Nisse 🙂 Nej, den finns tyvärr inte. Har ännu inte lyckats få nån att lägga sång på den...så den ligger fortfarande och vilar 😆 Och nu har jag ännu en låt på G som gärna skulle vilja samarbeta med nån sångare. Får väl se vad som händer med den också.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Missat tråden. Och jag har nog inte riktigt rätt sångröst. Blev inget vettigt och sen glömde jag bort att meddela 😉 Sorry Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moax Postat 6 februari 2005 Dela Postat 6 februari 2005 (redigerat) Ja, har inte varit på forumet på länge och skummade igenom låtar och kunde inte låta bli att börja pilla lite på den här. Bra jobb Jimmy! Trots mitt indiehjärta så har jag en liten svaghet för klibbpoprefränger... om ingen läser den här tråden längre (såg att den är ganska gammal) så hade iaf jag kul en halvtimme eller så... inspelat med 20-spänns-datamick och här e texten som jag återanvänt från en annan låt av helt annan karaktär :-) Tyvärr börjar inte sången förrän en bit in (0:40 eller nåt?) Mycket nöje! I've burned spiderwebs for you I've tossed frogs against the wall You say with a smile "you're soo rude look how it twitches and how it moves" I've showed you my secret tree with all my secret sheets You say with a smile "you're soo rude look how she twitches and how she moves" Killing time might be a gentle touch of me and then of you (exklusivt för denna låt :-) ) Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 6 februari 2005 av moax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 7 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2005 Tjenare! Det där var ju jäkligt vackert. Föll mig i smaken direkt! 😠 //Jimmy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
moax Postat 7 februari 2005 Dela Postat 7 februari 2005 Kul. Jag vet inte vad du tycker om refrängen.. Man skulle kunna prova att köra första refrängen i samma basläge som versen och ta upp den i slutet kanske, men det kan ju bli lite väl klibbigt... Men jo som sagt, om du har lust så skulle jag kunna skriva klart och lägga sång på hela låten? e jäkligt förkyld just nu så får vänta någon dag bara. Hör av dig i så fall! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jimmy.H Postat 7 februari 2005 Trådstartare Dela Postat 7 februari 2005 Skickat PM till dig moax. //Jimmy Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Orient Postat 8 februari 2005 Dela Postat 8 februari 2005 Tja!skön musik...😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.