Jump to content
Annons

Sångare sökes..


Jimmy.H

Recommended Posts

Tja!

Har gjort ett litet arrangemang som nog skulle kunna beskrivas som enkel synthpop med lite gaypop-svängig refräng. Själv är jag dock urusel på att sjunga och jag skulle gärna vilja ha lite sång på låten 🙂

Finns det nån här som är intresserad av att prova lägga nån sång på musiken och se hur det låter? 😱

Du kan lyssna på den på http://www.elektroniskmusik.com/popmix.mp3 och maila mig på jimmy@elektroniskmusik.com eller skriva ett svar på inlägget om du känner dig sugen att anta utmaningen =)

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Du skulle behöva nån spock liknande röst på den... alltså gruppen spock 🙂

Lite stel o kall sådär och en härlig futuristisk text. Låten är skön ju iaf. Saknar lite kraft i dunket bara, men det kanske ska vara så.

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul att du gillade det Zamn. Jag håller med om att det ska va lite mer kraft i dunket. Den är dock inte mixad och klar på så sätt, så det kommer bli bättre. Jag har inte så bra högtalare så det tar lite tid för mig att få till en bra mix 🙂

några andra synpunkter på nåt som kan bli bättre?

Link to comment
Dela på andra sajter

Snabbt hastat o oseriöst sjunget... men det här är vad jag hörde i mitt huvud när jag lyssnade på din refräng... 😎

Colourful Like A Rainbow.mp3

(i feel)

colourful like a rainbow

in a painting made by van gogh

(i get)

colourful like a rainbow

whenever you tell me hello hello

Behöver såklart jobbas på, men du greppar nog idén... 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

oy hackeman!

Jag hajjar idén och jag gillar det. Nåt du har lust att spinna vidare på? 😄

Lust har jag, inte säkert jag har tid och möjlighet dock. 🙁 Problemet är att jag har studio integrerat med kontorslandskap och vardagsrum här hemma, och just nu är det hög närvaro bland samboskapet. Jag måste alltså passa på att sjunga o jamma när jag är ensam hemma, och när jag väl är det har jag en hel del egna låtar på kö att sjunga in. *gråter en skvätt* Får se, håller tummarna. :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Ska definitivt försöka. Musiken var gjuten. Måste dock vänta ett tills jag får tillbaka min dator innan jag kan skicka resultat... 😛 Men det kan inte ta mycket längre till. kan försöka fila på en text eller så medan jag väntar på den.

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...
  • 2 veckor senare...
Nu vill jag faktiskt höra den färdiga låten...om den finns? 😉

//Nisse 🙂

Nej, den finns tyvärr inte. Har ännu inte lyckats få nån att lägga sång på den...så den ligger fortfarande och vilar 😆

Och nu har jag ännu en låt på G som gärna skulle vilja samarbeta med nån sångare. Får väl se vad som händer med den också....

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Ja, har inte varit på forumet på länge och skummade igenom låtar och kunde inte låta bli att börja pilla lite på den här. Bra jobb Jimmy! Trots mitt indiehjärta så har jag en liten svaghet för klibbpoprefränger... om ingen läser den här tråden längre (såg att den är ganska gammal) så hade iaf jag kul en halvtimme eller så... inspelat med 20-spänns-datamick och här e texten som jag återanvänt från en annan låt av helt annan karaktär :-) Tyvärr börjar inte sången förrän en bit in (0:40 eller nåt?)

Mycket nöje!

I've burned spiderwebs for you

I've tossed frogs against the wall

You say with a smile "you're soo rude

look how it twitches and how it moves"

I've showed you my secret tree

with all my secret sheets

You say with a smile "you're soo rude

look how she twitches and how she moves"

Killing time might be a gentle touch of me and then of you (exklusivt för denna låt :-) )

glorybox (stämmer det? + david

Redigerat av moax
Link to comment
Dela på andra sajter

Kul. Jag vet inte vad du tycker om refrängen.. Man skulle kunna prova att köra första refrängen i samma basläge som versen och ta upp den i slutet kanske, men det kan ju bli lite väl klibbigt... Men jo som sagt, om du har lust så skulle jag kunna skriva klart och lägga sång på hela låten? e jäkligt förkyld just nu så får vänta någon dag bara. Hör av dig i så fall!

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...