Jump to content
Annons

Kompabilitetsproblem mellan cubase sx 3 och asio4all

Recommended Posts

bergo (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Har precis installerat asio4all och det funkar utan problem så länge jag inte öppnar cubase. Ibland funkar det som det ska, men ibland så kommer inget ljud ut genom högtalarna, även fast aoudio output visar utslag i cubase. Ibland så blir det tvärtom, att jag hör ljud när något spelas i cubase, men inte om jag sätter på en sång i foobar eller winamp samtidigt. Byter jag till någon annan asio drivrutin så fungerar det som det ska (men delayen blir dubbelt så hög på MIDI).

När cubase inte vill spela upp ljud så står det i inställningarna för asio4all att output porten är "unavailable", alltså att den skulle användas av någon annan process. Det måste väl ändå gå att kunna t ex redigera något i cubase samtidigt som man lyssnar på musik i foobar tycker man.

Jag har ett två portars (stereo) integrerat ljudkort, standard som följde med när jag köpte datorn (soundmax integrated digital audio).

Redigerat av bergo
Annons
Postat
Vill inte dra igång någon debatt igen. Om du stulit programmet kan du ju bara ignorera det här inlägget för alla gör vi ju som vi vill.

Men om du betalat för ett så pass dyrt program som Cubase SX så lägg även en slant på ett ljudkort gjort för musik.

I många fall följer det med enklare versioner av Cubase eller Sonar när man köper ljudkort. Så slår man två flugor i en smäll!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.