Jump to content
Annons

nätaggregat


stefanos

Recommended Posts

Annons
nån som kan rekomendera ett tyst o bra nätagregat

Tjenare. Själv kör jag med ett Hiper nätagg, helt okey. Den har bra kopplingar och en helt okey ljudnivå, ca 16-20 db.

Men vill du ha ännu tystare så skulle du kunna köpa ett nätagg utanfläkt, dock kostar de lite mer och har lägre effekt.

Min polare har ett NorthQ agg och det går väldigt tyst och det har inte krånglat nåt under ett år och han har på datorn dygnet runt så gott som. Nätagget har även fått bra kritik på komplett.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var faktiskt själv nyss på väg att köpa ett för att få datorn tystare. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette men priset låg runt 1800. Har dock kommit på att hårddiskarna låter mer än nätaggregatet för mig så det är nog bäst att gåra nåt åt dom först.

Link to comment
Dela på andra sajter

Var faktiskt själv nyss på väg att köpa ett för att få datorn tystare. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette men priset låg runt 1800. Har dock kommit på att hårddiskarna låter mer än nätaggregatet för mig så det är nog bäst att gåra nåt åt dom först.

Jaså måste vara ett med rätt grym effekt då?mm hårddiskar är jobbiga, kolla så de sitter fast hårt i chassit så det inte blir några jobbiga vibrationer, det kan skrangla rätt bra ibland. Du kan också sätta på nån skumgummi/ljudisolering på diskarna, hjälper en smula.

Annars så kan man ju alltid köpa nya diskar som är tystare om man har gått om pengar:) Seagate var kända för att vara tysta förut men vi inte riktigt hur de är nu, kör själv med Maxtor. De har funkat felfritt men låter ganska mycket.

Redigerat av Jajje
Link to comment
Dela på andra sajter

nån som kan rekomendera ett tyst o bra nätagregat

Om du menar till datorn:

http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010081969

Det använder jag i alla fall till alla "tysta" datorbygen jag gör.

tänkte bygga en helt ny data. Studio hade ett musikdatorbygge förra året vet du något om det är det ok eller ska den uppdateras chassit var en antec p 180

Om du har några bra tips för mitt bygge är jag idel öra mvh stefanos

Link to comment
Dela på andra sajter

Var faktiskt själv nyss på väg att köpa ett för att få datorn tystare. Kommer tyvärr inte ihåg vad det hette men priset låg runt 1800. Har dock kommit på att hårddiskarna låter mer än nätaggregatet för mig så det är nog bäst att gåra nåt åt dom först.

Jaså måste vara ett med rätt grym effekt då?mm hårddiskar är jobbiga, kolla så de sitter fast hårt i chassit så det inte blir några jobbiga vibrationer, det kan skrangla rätt bra ibland. Du kan också sätta på nån skumgummi/ljudisolering på diskarna, hjälper en smula.

Annars så kan man ju alltid köpa nya diskar som är tystare om man har gått om pengar:) Seagate var kända för att vara tysta förut men vi inte riktigt hur de är nu, kör själv med Maxtor. De har funkat felfritt men låter ganska mycket.

Vet tyvärr vad det hette eller vilken effekt, men går att ta reda på. Tror du man kan hitta ett billigare aggregat som ändå är tyst? Fick detta rekomenderat men väntar som sagt och gör i så fall nåt åt hårddiskarna först.

Hur funkar det med skumgummi på diskarna? Kan man enkelt göra det själv? Nåt särskilt man kan köpa för just detta? Dom blir stekheta så det bör va nåt som pallar.

Redigerat av bi2kima
Link to comment
Dela på andra sajter

du kan alltid gå in här

http://www.be-quiet.net/calculator.php?websiteLang=en

och räkna på vad du behöver för effekt, ta det bara medd en liten nypa salt, det är ju trots en nätaggstillverkares hemsida och de tjänar inte pengar på att du hamnar i underkant direkt...

om du vill tysta diskarna så finns det också en hel del ljuddämpande HD-vaggor i 5,25-tumsformat

Link to comment
Dela på andra sajter

https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...ct=ANTNEOHE430W

Mitt nätagreagat som är mkt mkt tyst. Det kom med en Anteclåda( https://www.datorbutiken.com/se/default.asp...duct=ANP150-430 ) som var byggd just för att vara extra tyst, med lite ljuddämpande material på insidan av lådan + gummibandsupphängning av hd(det funkar faktiskt) samt kvallefläktar... Vet inte om 430W är nog med kräm för dig men annars så är det helt ok för priset, tror jag(har inte jämfört med så mkt annat 😛 )...

Redigerat av BozoB
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...