Jump to content
Annons

Vad är din favorit låt?


feffe (oregistrerad)

Recommended Posts

feffe (oregistrerad)

Ska förklara Topicen lite =)

Alltså vad är din Favorit låt, som du värkligen tycker är super bra inspelad!

Värkligen allt klaffar!

Jag har säkert flera men lyssnar på en blandat skiva just nu o så kom låten

"one Second" med "Paradise lost" skivan har samma tittel om låten, själv tycker jag den är jäkligt tilltalande.

Inte direkt min musikstil men bra gjort!

Allt låter så FETT, så himmla brett på nått sätt- STORT på nått sätt.

motivera gärna ditt inlägg! =)

Så... vad är din favvo?

(jag kommer säkert lägga till fler låtar hehe)

/Feffe

(ändrade lite)

Redigerat av feffe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
"one Second" med "Paradise lost"

Huj vilken bra smak! Dessutom är det ju en svensk som producerat, Sank. Ruskigt duktig, såg på vendolin att man kunde köpa hans LinnDrum för ett tag sedan :rolleyes:

Paradise Lost jobbar för tillfället på en ny platta förresten.

/Majken

Redigerat av Majken
Link to comment
Dela på andra sajter

nattvaktaren (oregistrerad)

Själva "ljudet"?

Finns bara en;

"Bytt-Lasses Brudmarsch efter Hultkläppen" av Skäggmanslaget,

från plattan Pjål, Gnäll och Ämmel.

Link to comment
Dela på andra sajter

feffe (oregistrerad)
"one Second" med "Paradise lost"

Huj vilken bra smak! Dessutom är det ju en svensk som producerat, Sank. Ruskigt duktig, såg på vendolin att man kunde köpa hans LinnDrum för ett tag sedan :rolleyes:

Paradise Lost jobbar för tillfället på en ny platta förresten.

/Majken

Visste inte att det var en svensk! hehe

coolt, då blir man lite mer sporrad på nått sätt haha

Link to comment
Dela på andra sajter

jag måste då säga, Cari Lekebusch med Overseeya (The Advent gjorde den från början så detta e en rmx). Men den gossen sätter allt thight å med de bästa ljuden för just den låten.

...

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså vad är din Favorit låt, som du värkligen tycker är super bra inspelad!

Värkligen allt klaffar!

Jag måste dra till med en riktig funkklassiker: Lynn Collins med "Think". Som många andra James Brown-relaterade saker från den tiden så sitter varenda liten grej precis där den ska. Trummorna är överjordisk tajta!

Link to comment
Dela på andra sajter

Eric Clapton har ofta ruskigt välinspelade och välproducerade skivor. Masteringen kan man häller inte gnälla på! Lyssna på Chronicles till exempel. Kankse inte lyssnar så där jätte mycket på honom, men har hört såpass mycket så att jag har insett det i alla fall.

Link to comment
Dela på andra sajter

captain nemo (oregistrerad)

Donald Fagen - The Nightfly

Pink Floyd - The Wall

Jan Johansson & Georg Riedel - Jazz på svenska för ett härligt varmt piano och kontrabas

//nemo

Link to comment
Dela på andra sajter

The man comes around - Johnny Cash. (hela den skivan f ö)

Vad hände med ack-gurorna lixom? Och pianot?!? 😮

Såå bra! 😆

American Man 3 är faktiskt bättre producerad än 4 enligt min mening. Rösten låter konstig på 4:an.

Jag ska jag vara helt ärlig så har jag faktiskt inte lyssnat på trean... *skäms*

Men jag stör mig inte mycket på rösten på fyran. Distar lite här och var, men det är inte så farligt tycker jag. Känslan är ju där lixom. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Visste inte att det var en svensk! hehe

coolt, då blir man lite mer sporrad på nått sätt haha

Kolla upp dessa skivor, samtliga producerade av Sank och tokbra! 😲

Peace Love & Pitbulls - 3

Garmarna - Vedergällningen

Drain STH - Freaks Of Nature

/Majken

Link to comment
Dela på andra sajter

En skiva som jag gillar rakt igenom för att den är så dynamisk i dessa kompressor-tider är Bruce Springsteens Ghost of Tom Joad, dock inte första gången som jag lyssnade på den men den växer faktiskt.

Svårt att säga exakt vilken låt som rent ljudmässigt låter bäst men däremot kan jag utan tvekan säga att fjolårets mest illalåtande (konstig formulering där) skiva är ......METALLICA. Fy fan den värsta skit jag någonsin hört! 🙂 Krävde pengarna tillbaka, vilket jag fick också 😛

Link to comment
Dela på andra sajter

romanenko (oregistrerad)

The Birthday Party med låten "Marry Me". (Gammalt Nick Cave-band ifall någon undrar).

Det är en John Peel-session och varje gång jag hör första 10 sekunderna i hörlurar så ryser jag. Det låter helt perfekt. Efter de 10 sekunderna så sätter en påverkad Mr Cave igång att sjunga och då blir det ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Introt till serien Mysterious Cities of gold. Alla ljuden i den låten är för evigt fast etsade i mitt minne.

Link to comment
Dela på andra sajter

Alltså, hela Jonhy Cash-serien från American Recordings har ju ett underbart ljud. Kanske inte rent tekniskt mer, vad ska man kalla det, orkestreringen me bastoner på pianot o johnys gitarrspel o sång o för all del diverse andra gamla fina instrument på en del låtar, makalöst!!! tycker jag!

Link to comment
Dela på andra sajter

Josh Rouse -1972 (skivan)

Strålande ljud och produktion

Wilco - Jesus etc.

Väldigt bra låt med perfekt "sound".

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...